Min Viasat box gick i sönder och jag köpte 2st DM600PVR, men jag får inte ens igång box nr 1 med mitt viasat kort, kan någon hjälpa mig???:whistle:
Utskriftsvy
Min Viasat box gick i sönder och jag köpte 2st DM600PVR, men jag får inte ens igång box nr 1 med mitt viasat kort, kan någon hjälpa mig???:whistle:
tro mig det har jag gjort o har tom fått be andra om hjälp men ingen vet hur man ska göra
vilken img är bäst?
CVS CVS-images 0
Gemini Gemini-images 8
Newnigma Newnigma-images 9
PCD PCD-images 1
PLi PLi-images
vilka versioner av newcs? inga config filer då?
ladda ner cam conf också
valfri
besök även tråden:
Pappa Med Barn I Desperat Behov Av CAS7 Pairing lösning!
b.r
sorry fick bara lov
beror lite på vilket Viasat kort du har idagsläget.
Är det ett nyare kort så måste du ha NewCS-1.67RC1
Är det ett äldre kort så funkar NewCS-1.65
måste man göra några ändringar där? vilken version av gemini är att rekomendera?
oki, var man tvungen att göra några ändrigar?
finns det ingen som har lust att hjälpa mig göra de inställningar som behövs så vi kan titta på tv imorgonbitti???
är sånt språk tillåtet här??? jag gör nästan vad som helst för att vi ska ha fungerande tv imorgonbitti, men alla har nog gränser....hahaha
ni pratar ju cs här, finns ingen grövre kriminalitet, och värre busar :whistle:
jag vill bara få mitt viasatkort att fungera i min db, ska de vara så svårt
nu har jag läst tråden, är det bara att ändra newcs enl tråden via ftp?
får fortfarande inte rätt på det, ingen som kan skicka över de filer som behövs o säga vart jag ska lägga in dom??
måste man lägga till boxkey?
om man bara vill söka på viasats utbud och inte alla utländska m.m går det? lite jobbigt med typ 500 kanaler.
var finns de seriösa grabbarna?
nu har jag lagt in en bild för er som inte tror mig, jag har försökt detta men jag får inte rätt på det
kan du va lite seriös o hjälpa till?
haha,
du har fortfarande inte svarat på fråga 1 du fick typ...
Vad är det för viasat kort du har? Nytt eller gammalt?
Bild på kortet ? Pil (blå/gul) pil på kortet ?
sleddog ger bra support över tel har jag hört, ringa han så hjälper han nog till :D
nytt kort(gul pil), då måste man ordna nått med boxid eller?
Då kör du NewCS-1.67 med boxkey..använd konvertern/Kalkulatorn som jag postat till dig i en annan tråd...
Och SoftCam använder du MgCamd-1.30d
om du ska köra med newcs ja.
installera newcs + mgcamd 1.30d från blåa knappen. konfigurera newcs.xml och sen newcamd.list i dreamboxen via telnet / ssh.
detta är saxat från ett gammal inlägg av ab12cd34, antar att det är rätt körinte själv så kan inte garantera ngt
edit, "Mamma med barn", rätt konstig mamma utan barn annars :PCitat:
Sätt windows kalkylator i avancerad läge, skriv in din boxid i decimalt läge utan den sista siffran.
Om boxid är 01234567899 så skriver du in 123456789 och får då 75BCD15.
Boxid ska vara 8 siffror så då lägger du till 0 framför.
Dec: 01234567899
Hex: 075BCD15
hur lägger man in boxkey då?
jag har bara mgcamd 1.35a och 1.31
titta i /etc/newcs.xml <boxkey>här</boxkey> tror jag.
då får du ladda hem 1.30d från internet, lägga över på boxen och ersätta binären för den du väljer att ladda hem.
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=173 <- där kan du ladda hem 1.30d
R1ckard hann svara före :-p
kan man lägga över den via utforskaren?