Intryck efter några dagars användning
Skall åka på semester en vecka så jag skriver ner några fler intryck av boxen innan jag lämnar den en vecka.
Mitt i stort sett positiva intryck består men jag har upptäckt några mindre egenheter:
Ljudet blir inte alltid läppsynkront, brukar bli bättre om man byter kanal och kommer tillbaka till önskad kanal igen.
Textning på SD-kanaler som har teletext. Textningen har ganska ful font plus att om det ibland visas mer än två textrader så försvinner inte de översta utan blir kvar på skärmen.
Textning blir inte alltid på svenska. På vissa kanaler kommer textning upp på ett annat språk. Lätt att rätta till genom att trycka på "subtitle" knappen på fjärren och välja svenska. Men det verkar inte finns något minne för vilket textspråk man valt utan vissa kanaler får man alltid göra detta på.
Annars är jag som sagt positivt överraskad av boxen. Bildkvaliteten är enorm. Å, ä och ö funkar i alla lägen. Textning fungerar på alla kanaler med de mindre buggar jag nämnt ovan. Med tanke på att boxen kostar 600:- så bedömer jag den som otroligt prisvärd, lite mindre buggar får man dras med. Men det finns nog hopp att en del rättas i kommande firmwares.
Skall framhållas att det är ingen Dreambox så det går inte att streama m.m. som man kan göra med en Dreambox.