Ursprungligen postat av music4keep
Ooo du milde Jesus vilket jäkla vänstersvammel. Ta er samman och gör något av era liv i stället för att sitta och mässa som om det var ett SSU-konvent. Jag var också kass när jag var 18 år. När jag var 25 år förstod jag att jag var en nolla utan utbildning och jobb. Jag läste in gymnasiet på KomVux på två år och gick sedan på universitetet.
Jag fick ett jobb på en myndighet eftersom det redan då inte fanns särskilt mycket jobb p g a den underbara politik vänstern för... Jag jobbade som en dåre och tjänade hyfsat bra.
Sedemera lades enheten jag jobbade på ner och nu har jag sökt jobb över ett halvår. Facket och representanter från Trygghetsstiftelsen lovade en massa guld och gröna skogar... Vi skulle se det som en nystart. Vi skulle snabbt hitta jobb och stiftelsen skulle fylla ut mellanskillnaden mellan A-kassan och tidigare lön. Vilket skitsnack! Senaste månaden fick jag nästan 10000 spänn mindre än det jag hade innan i lön. Lovorden var ungefär som sossarnas valfläsk: lögner. Det hade väl fungerat bra om jag hade varit ensam, men jag har en arbetslös fru och barn. Mitt arbetssökande har dock medfört lite positivt ändå... Jag får en del svartarbeten hos dem jag söker jobb hos. Men det är fortfarande svartarbete eftersom arbetsgivarna har inte råd att anställa mig p g a alla avgifter m m som vänstern så fint lagt på dem. Visst är det fantastiskt? Det faktum att det är flera arbetsgivare jag gjort arbeten åt gör att jag inte tvivlar på detta och detta är för jäkligt. Jag hade hellre betalat lite skatt och haft ett ärligt vitt jobb än att behöva jobba svart eftersom jag hela tiden verkar hamna mellan två stolar - för dyr för att anställa och tjänar för mycket för bidrag.... Det är sjukt!
Nu har jag dessutom fått veta att jag måste söka jobb i Danmark, eftersom det ligger nära nog. Det är just snyggt att man i stället för att lösa problemen på arbetsmarknaden tvingar folk utomlands. Snacka om att sopa skiten under mattan i stället för att lösa problemen. Socialdemokraternas Sverige är verkligen fantastiskt... Precis som Perssons herrgård. Fast ärligt talat; får jag ett jobb i Danmark flyttar vi dit så kan Leatherface med vänsterfalang gärna riva detta annars så fina land så gott han kan. Lycka till!
Och allt tjafs från vänsterfalangen här om att sjukvård, arbetslöshetsersättningar m m kommer bli sämre är också det rena skrönorna. Angående arbetslöshetsersättningen se ovan. Att det skulle vara bra nu är lögn Och sjukvården. Är det bra nu? Idag har de inte ens tid för att undersöka en. Man får gapa på dem för att få den medicin man behöver. Jag har en arbetsskada, som jag f ö inte fått ett korvöre för och som sjukvården hittills inte hjälpt mig med... De bara bollar ifrån sig problemen. Och detta i Socialdemokraternas Sverige.
Och Leatherface. Din "ärlighet" om att du inte kan någonting när du söker jobb visar bara att du INTE vill ha ett jobb... det där har jag sett flera gånger. Det är synd om dig. Ta dig samman och gör något av ditt liv i stället. Du är ju duktig på Dreamboxar :-) Starta en freakin' affär eller datorfirma eller något sånt i stället för att låtsas söka jobb på McDonalds. Så där höll jag på jag med innan jag tog mig i kragen och pluggade.