Eller så har dem inte gjort det i Bulgarien utan bara påstår det för att verka coola... :(
Utskriftsvy
Eller så har dem inte gjort det i Bulgarien utan bara påstår det för att verka coola... :(
Det jag skulle vilja veta är, vad behöver man för verktyg för att överhuvutaget kunna rota i det. Logiskt sett så knäcks inte detta imorgon men ju större efterfrågan det blir desto troligare att det blir knäckt. Jag som många andra kan inget om detta men ingen i min bekantskaps grets talar om VAR jag kan börja leta? Klart jag tex. kan börja sätta mig in i Brute force om det är det som krävs.
Men VAD ska jag börja med? Förstår att man inte kan diskutera öppet härinne men en länk sida vore bra. När man söker efter Conax på nätet kommer det ju bara upp massa text som man inte förstår ett dyft av.
Sluta tjata om Bulgariska korten för dom spelar inte ens på samma bana som CD eller CH :evil:
Det är gamla Siemenskort som fortfarande finns ute så glöm dom.
Ser jag ett inlägg till om det så kommer jag att deleta det direkt, för det är ointressant
Lär dig hur kryptering i DVB-system fungerar i allmänhet, DVB CSA (Common Scrambling Alorithm). Börja surfa här:Citat:
Ursprungligen postat av Tommie
http://www.dvb.org/index.php?id=50&P...736d713eb2ccba
Sen skaffar du ett Wallbangerinterface för att kunna läsa av kommunikationen mellan kortet och boxen.
Sen börjar du fundera över var du ska leta buggar i systemet.
En snabb lösning är nog att locka någon CH anställd med en rejäl
belöning för rätt info.
Lek med tanken att vi får ihop 1000 personer x 100:- = 100.000
Jag skulle då inte tacka nej till denna julbonus :lol:
Sen att han även blir rikshjälte på köpet gör ju inte saken sämre 8)
P.S. Pengar är NYCKELN till allt här i livet :wink:
muthärvor är ju vanligt förekommande i sverige just nu.....
Jävligt genomförbart hörru... dessutom tror jag att det är ytterst litet antal CH-anställda som faktiskt har tillgång till den informationen (masternyckeln).Citat:
Ursprungligen postat av Trixarn
Jag tvivlar på att en vanlig Comhem anställd skulle ha information för att kunna knäcka systemet. De lär ju inte veta ett piss om själva systemet. Det är väl snarare någon Conax person man ska snacka med.Citat:
Ursprungligen postat av Trixarn
Nej, du ska inte snacka med Conax. Du ska snacka med CH. Conax levererar förvisso systemet, men masternyckeln känner ENBART operatören till.
Vem har nämnt VANLIG anställd? :wink:Citat:
Ursprungligen postat av PsyCor