Ny verkar Cmore Live 1-5 vara pairade igen.
Utskriftsvy
Ny verkar Cmore Live 1-5 vara pairade igen.
Verkar så, funkar inte här heller.......
Inte här heller.. Hd varianterna har funkat fram till typ idag..
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Hmmmm.
Funkar bra med smartwii
Jepp, gäller parabol för mig. Funkar i orginalboxen..
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Hello everyone.
I have small question. Does C More Live 1 - 2 - 3- 4 channels have a problem. I watch on Dreambox
Regards
Yes they are paired again
Testa igen om inte pairing varit igång förrän nu igen så har det fungerat av den anledningen.
Tidigare påstående är baserat på att jag har kunnat se Cmore Fotboll på ena boxen, samtidigt som Cmore Hockey på den andra. Båda dessa kanaler var vid tidpunkten parade.
Jag kan testa senare idag när det inte är "upptaget" vid TV:n..
Ja då förstår jag att det funkar, men funkar det att att ha smartwii i en pairad box och sedan dela ut via extern kortläsare?
Jag har tre dreambox och en orginalbox hemma, tänkte om smartwii från min pairade box vidare till de andra klienterna via kortläsare och OSCAM skulle funka? Jag har uppfostrat min son så dåligt så vi håller inte på samma hockeylag, så de flesta gångerna så är matcherna på olika kanaler tyvärr.
edit: trodde att smartwi mastern satt i sloten på orginalmottagaren, men så är ju inte och då funkar inte min ide.....
Nej, originalkortet sitter i SmartWi huvudenhet.
Klientkorten i valfri mottagare, eller i en kortläsare på OSCam-servern.
Inga begränsningar förutom att min HTPC ansluten via OSCam inte kan se parade kanaler. Inte direkt förvånande heller eftersom SmartWi endast agerar "växel" för signalerna mellan CAM och kort. Skickar NOP-instruktion till klienten när den är upptagen med annat klientkort.
Klient 1 -> Klient 2 -> Klient 3 - > Klient 4 -> Klient 5 -> Klient 6 -> Klient 7 -> Klient 1 (igen) osv...
Svarstiderna hos ett SmartWi klientkort påverkas inte av antalet klientkort, vilket tyder på att man "timeslice:ar"..
Fungerar fortfarande de nya korten man får av CD SAT i oscam? Jag vet att pairade kanaler inte kommer att fungera.
Hur är det egentligen det här med pairing på CD? Kommer allt bli pairat och sluta fungera på CD inom en väldigt snar framtid?
Och hur kommer det sig att man kan skaffa sig en C-line från nån utomlands å få tillgång till alla kanaler här i Sverige?
Tekniken finns alltså fast de som kan den sitter hårt på den antar jag.
/Juppe
Tekniken finns tydligen i OSCam, men det gäller att få fram nycklar från en parad mottagare.
Finns tjänster för det, men för husbruk är det dyrt att låta någon plocka fram nycklarna så att man kan peta in dom i sin egna kortserver.
Har även hört rykten om att vissa kanaler som är parade i Sverige inte är det i t.ex. Danmark (ex. Cmore Hockey). Om det stämmer eller ej vet jag inte.
Kan tänka mig att betalservrar har flera kort (så klart), samt att de har kort från flera länder.
hej
Jag har inte riktig hängt med i svängarna för jag har inte CanalDigital.
Därför frågar jag helt nyfiket , vilka kanaler är pairade?
Mvh Kalle
Tyvärr finns det ingen här som kan spå i framtiden...
Vad CD har för planer och hur fort de tänker gå fram kan man bara gissa. Troligen kommer det att gå mot att allt pairas. Men hur lång tid det tar är det ingen som vet. Kanske inte ens CD för de genomför troligen detta i etapper beroende på hur stora investeringar som behövs och hur länge deras kunder håller fast vid sina gamla boxar.
Uppenbarligen har någon/några knäckt tekniken vilket pay-servers kan utnyttja. Men det finns ingen allmänt känd lösning. Och de som har kunskapen och möjligheterna vill nog inte att det ska bli känt.
Cmore Golf HD
Cmore Fotboll HD
Cmore Hockey HD
Cmore Live HD
Cmore Live 2 HD
Cmore Live 3 HD
Cmore Live 4 HD
Cmore Live 5 HD
Jag kan se C More Sport HD. Men övriga är pairade.
Frågan kanske har ställts tusen gånger redan men varför parar man inte alla kanaler ?
Tar det kapacitet på näten ? Eller vad är nackdelen för CD att slå på systemet på alla kanaler ?
Väck inte den björn som sover...;)
Var glad och njut så länge vi kan använda våra alternativa boxar.
Det finns säkert många saker för CD att ta med i beräkningarna när man inför någon typ av förändring. Kapaciteten i nätet är nog inget problem. Det handlar nog mer om olika typer av kostnader.
En faktor är hur stor del av kundstocken som sitter på gamla boxar som inte klarar pairing. Ska man tvinga dessa kunder att byta box? Skall man subventionera det bytet så blir det en kostnad för nya boxar.
En annan faktor kan vara om krypteringssystemet innebär någon kostnad för operatören? Kanske får man betala någon typ av licensavgift för varje kund?
Sedan innebär naturligtvis varje typ av förändring administrativa kostnader för förändring av systemen, utbildning av personal m.m.
Det kanske finns ytterligare kostnader som jag inte kommer på här??
Som i varje verksamhet får man väga om fördelarna med en förändring är större än kostnaden för att genomföra den? Hittills har CD tydligen bedömt att det räcker att skydda de dyraste kanalerna med pairing. Sedan vill man väl också testköra pairing under en tid med ett begränsat antal kanaler för att testa systemet och hitta ev. buggar och problem innan man går vidare och inför pairing på fler kanaler.
Hur lång tid man vill testa eller när man gör den ekonomiska bedömningen att det är en fördel att införa pairing på fler kanaler är det ingen här som kan veta. Sådan info avhandlas bara på slutna styrelsemöten.
Sedan utvecklas ju också tekniken hela tiden. Idag sitter de flesta människor på snabbt fiberbredband. Det ligger då nära tillhands att om alla kanaler skulle pairas så kommer ändå de som idag driver pay-servers att i morgon istället driva illegala streamingservrar och streama ut kanalerna. Har man tillräckligt många kunder kan man kosta på sig att ha en originalbox stående på på varje kanal och fånga videon från den för att sedan streama ut kanalen istället. Det är ju fler och fler kunder som idag hellre vill ha IP-TV än att behöva sätta upp parabol.
För operatören är det kanske värt att överväga om det är värt kostnaden och besväret för att paira alla kanaler när piraterna lika gärna kan gå runt det genom att ordna illegala streamingservrar istället för illegala cardservers,
Det är alltså ganska meningslöst att hålla på och gissa i de här frågorna, det leder ingenstans. Njut istället så länge vi har möjlighet att använda våra alternativa boxar. När/om den dagen kommer att vi inte längre kan göra det så är det bara att acceptera.
De har säkert en del kunder med invandrarbakgrund och där brukar man ha även något abonnemang ifrån gamla landet.
Det blr rätt så komplicerat att använda två olika boxar till samma tvn. Av den anledningen tackar jag alltid nej till erbjudande om gratis hd boxar osv.
Dum fråga kanske men finns inte Cmore live kanalerna som SD i parabolutbudet? Hittar bara HD kanalerna och dom är ju pairade.
På kabelnätet comhem hittar jag Live kanalerna i sdkvalite och dom funkar ju.
Det atomized skriver om payservrar är helt riktigt och idag verklighet. Det problemet kommer inte operatörerna ifrån. Rätt så mycket har de att skylla sig själva. Med slutna system och höga priser söker en vanlig människa ett annat alternativ. Bara att tvinga på egna boxar på kunden och paira (vilket naturligtvis höjer kostnaden) blir det en gråsvart marknad.
Sony Z5 Premium
Fungerar fortfarande nya CD kort som skickas ut med icke parade kanaler i oscam?
Lånar tråden lite.
Undrar vad som skulle krävas för att helt enkelt klona orignalboxen, alltså att få dreamboxen eller kortservern att bete sig som en vanlig cd-box. Alternativt att hitta en punkt i originalboxen mellan "pairningen" och boxens mjukvara och där komma åt den dekrypterade signalen med koder. För som jag förstått det ska är väl bara pairningen el algoritm som dekrypterar kodformatet ?
Är ju själva hårdvarunycklarna man behöver få ur boxen precis som med Viasat.
Det är väl det vissa payservers lyckats med då dom kan tillhandahålla Live kanalerna bla.
Dom nya korten är stor som ett simkort och går inte sätta direkt i en vanlig kortläsare.
Undra vad dom menar med det här och vad dom har fått informationen ifrån....Klippt från ett annat forum.
"Dock så pairas nästan alla kanaler nu så detta kommer inte vara fallet länge till. I April 2017 ska allting vara klart och då är Cardsharing ett minne blott."