Ursprungligen postat av Leatherface
tidningar,tv,nätet osv... ta och följ med innan ni säger att borgarna är så jävla bra... ni verkar inte vara så särskilt insatt iaf... en del står tom på deras egen sida har ja för mig.. och jag har aldrig sagt att jag inte vill studera bara att jag har svårt för det och af vill inte hjälpa mig riktigt med det heller dom menar att dom vill inte betala för nåt dom inte vet om jag klarar av eller inte... dessutom är ju såna utbildningar långt bort med och jag har inga pengar till att flytta... men det handlar inte om mig nu tänker inte diskutera mig nå mer... det är borgarna idiotiska politik vi diskuterar.... stackars dig när du blir pensionär... hoppas du börjar lägga undan redan nu då... och hur ska en som är mycket sjuk klara sig? dom klarar sig ju inte ens idag på det dom får dom jag känner som är mycket sjuk... och många av dom tar mediciner desutom och jag har många i min släkt som har medicinkostnader som tar upp stor del av deras lön/pension... och dom kostnaderna vill dom höja samtidigt som dom sänker pensionen... lägg till sen alla ökade kostnader för akassa,trafikförsäkringar osv... hur fan ska dom kunna få det att gå ihop när dom inte ens klarar sig idag? hur ska alla dom som arbetar ha råd med alla ökade kostnader som dom inte har råd med ens idag... den där 1000 lappen dom får mer räcker inte långt för att täcka det... tänk efter lite grann och börja läs i tidningar och se på tv lite så kanske ni börjar förstå...