mm, HELT gratis utom en "administrativ" avgift på 39:- / månaden.. har precis kollat.
Utskriftsvy
Har också haft detta över ett år och aldrig betalat någon avgift.
Men det skulle inte förvåna mig om Viasat plötsligt skulle börja införa en avgift. Men ingen information om något sådant har hittills skickats ut till mig som kund.
Jag blev nyfiken och gick in på Viasats hemsida. När jag frågade den automatiska kundtjänsten "Viviann" fick jag följande svar:
"frikanalspaket
För att kunna se Viasats frikanalspaket krävs att du har en parabol samt en digital-TV mottagare som är godkänd av Viasat.
Viasats Frikanalspaket innehåller följande kanaler: SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Extra, Barnkanalen, TV4 och TV6.
Frikanalspaketet är helt kostnadsfritt och du behöver inget programkort för att ta emot kanalerna (förutom om du har mottagaren Pace 460 som kräver programkort)."
det kommer efter september kosta 39:- per månad för frikanalspaketet.
samtliga som tecknar ett sådant kommer få ett kort till boxarna.
Största anledningen är att det inte funkat som det ska och många har haft problem med bruten signal o.s.v.
Men det kommer inte påverka er som redan har svt-kanalerna, ni väljer själva om ni vill köra på som vanlligt.
Den informationen har jag luskat ut och det stämmer sannolikt.
Då kan det ju inte heta frikanalspaketet längre.:errf:
39 kr/mån för samma kanaler som är fria i marknätet? Knappast troligt! I Norge försökte Viasat kränga box + parabol för 1495:- för motsvarande, marksända gratiskanaler. Efter en kortare betänketid från Viasats sida så får man numera kanalerna gratis om man har en godkänd Viasat-box, precis som i Sverige.
Tyvärr är ju Visat ökända för att ändra villkoren när man lurat in tillräckligt många användare på en lösning. Så det skulle inte förvåna mig om de fortsätter traditionen.
Kom ihåg när de lurade alla svenskar att köpa Sverige-paraboler för att TV3 sändes FTA via satellit. Strax därefter kodade de TV3 så att mottagarna blev värdelösa.
Ett antal år senare var det dags igen när de först sände TV3 FTA i marknätet. När tillräckligt många skaffat digitalbox för att kunna se TV3 gratis så kodade man...
Lita aldrig på Viasat! :(
Säkert sitter de och lurar på om de inte kan blåsa alla med frikanalspaket att börja betala... :mad:
Har vänner som jobbar där så jag är väl ganska säker.
Vet däremot inte när de går ut med detta, trodde det var rätt känt vid det här laget :)