Jag har ställt ljudet enbart på Höger kanal på tv3 HD och tv4 HD... då är ljudet "bra" en nöd lösning
Utskriftsvy
Jag har ställt ljudet enbart på Höger kanal på tv3 HD och tv4 HD... då är ljudet "bra" en nöd lösning
Jag installerade OpenATV på en av mina boxar - ljudproblem försvann.. nu har jag bara testkört en kväll, men jag märkte inga störningar alls under gårdagen.
Kan vara värt att testa för någon som har lite mer tid än jag.. nu sitter jag på ett hotellrum i två veckor och kan inte testa nåt mer...
Hur var det nu med openATV låg softkammarna med där eller måste man ta ner dom separat ?
Jag fick ladda ner nån extra grej så dök cam nedladdning opp!
I den jag drog ner från dreamoem så låg det med i imagen.. precis som med openpli
Hej,
funderar på om jag ska våga uppgradera, dock är jag osäker vilken sim jag har, någon som kan hjälpa mig?
root@dm800se:/# opkg list | grep second
dreambox-secondstage-dm800se - 84-r18.0 - Dreambox second stage bootloader
Dreambox second stage bootloader
Är det denna OpenATV 4.2?
Funkar den på en 500HD Original?
I motsats till namnet OEM så är dreamoem för klonboxar. OpenATV för original-Dreambox hittar du här:
http://www.opena.tv/downloads/13-dreambox-images/
OEM, det är ju ett sådant där ord/förkortning jag inte tycker om då vi lägger olika tolkning i det.
Olika idag mot vad det var för 20-30 år sedan, olika i olika branscher.
Idag tolkar ju många det som orginal, medans jag gärna lägger en branded värdering i det.
Men det är klart finns ju inga som tex bygger egna bilar längre, utan knappar, vindruta, växellåda köps in och sätts sedan ihop. Samma vindruta sitter tex. i olika bilar från olika konglomerat, vilket var omöjligt för inte allt för länge sedan.
Nu ligger ju detta långt utanför ämnet. Och lite osäker på vad du ville ha sagt, men jag avsåg inte OEM=original. Och oavsett "tolkning" kan inte en klontillverkare räknas som DMM OEM. Jag gjorde mig bara lustig över namnet, men de menar väl Sunray OEM.