Låter som skitsnack för mig.
Fler kanaler kommer säkert pairas men att allt skulle vara det just i April 17 tror jag inte på.
Utskriftsvy
Låter som skitsnack för mig.
Fler kanaler kommer säkert pairas men att allt skulle vara det just i April 17 tror jag inte på.
Via förvisso:
https://www.viasat.no/aktuelt/kanalendringer
Den där typen av rykten har varit i omlopp i åtminstone 20 år eller så länge jag har hållit på med den här hobbyn.
Det är egentligen meningslöst att diskutera rykten av denna typen om det inte finns någon konkret information att gå på. Det är så många som "hör" saker och gärna pladdrar vidare om saker som de egentligen inte alls vet något om. Det finns alltid en viss gäng som vill försöka glänsa genom att låtsas som att de vet något som inte alla vet.
Det är klart att till slut kommer den dagen när cardsharing inte funkar längre, men INGEN kan idag tala om när det blir. Det skulle förvåna mig om det blir under 2017, men samtidigt kan man aldrig vara säker. Slappna av och var glad så länge det funkar, sedan får vi hitta på något annat. :)
Som tidigare länk om Viasat så släcks ju SD kanaler ner och de blir ju automatiskt att fler och fler kanaler slutar fungera utan CI+ modul. Men inte ens i den officiella nersläckningen av SD för Norge så pratas det om April 2017.
Viasat Sverige har inte ens börjat prata om nån större nersläckning än.
Man behöver ju inte släcka sd-kanaler för att slå på pairingen på alla hd-kanaler..
Hur som helst så om det aktiveras på alla kanaler så tror jag att dom mindre seriösa :) iptv leverantörerna kommer att få mer att göra.
Så som lagen är nu så verkar det som att man kan ansluta till en iptv payserver utan att vara "olaglig" eftersom signalerna redan är avkodade och det är "leverantören" som är ansvarig.
Alltså är jag mer olaglig med min home sharing än om man hade gått med i fulservrar.....
Pairing är redan påslagen på HD kanalerna hos Viasat och har varit det länge.
Så nersläckning av SD blir ju att bara dom pairade HD kanalerna finns kvar.
CD däremot har hittils valt att bara ha det påslaget på premium sport.
Ja det finns IPTV leveratörer men samma ställen erbjuder även ofta kortdelning med där både Viasat HD och Live kanalerna fungerar och tror nog dom flesta väljer det snarare.
IPTV har jag sett hos folk och det är inte speciellt stabilt.
Ingen ide skicka PM heller och fråga vilka dom är för jag kommer inte svara på dom.
Graden av olaglighet???? :)Citat:
Alltså är jag mer olaglig med min home sharing än om man hade gått med i fulservrar.....
Meddesamma du ser TV utan abonemang är det olaglig, även ett överutnyttjande av ett abonemang ( kortdelning i hemmet ) är att se som bedrägerie gentemot providern. För det finns tvillingskort att köpa.
Var medveten om det. :)
Mvh Kalle
Sedu det visste jag inte. Var kan man läsa om det?
Men det gör väl inte kortdelning lovligt. :confused:
Mvh Kalle
Vet inte om du har rätt där..
Såhär skrev dom när atn stängdes ner.
"Eftersom kanalerna redan avkodats innan de streamas över internet, begår kunderna inget brott när de tittar.– Min bedömning är att kunderna inte begår något brott, säger Henrik Rasmusson.
Hade kunden själv avkodat signalen i hemmet skulle det vara brottsligt."
I dagsläget så stämmer det nog men dom jobbar nog hårt att få även IPTV boxarna straffbara.
Ett exempel på det är TV4 Nyheterna för en stund sen som just tog upp IPTV.
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/il...jarder-3806892
"När det gäller operatörernas extrakort är dessa inte tillåtna i Svensk lag och det finns även en EU resolution (lag) som förbjuder operatörerna att ta betald för denna tjänst.
Ute i Europa existerar inga extrakort då man där följer de lagar som finns detta bryr man sig dock inte om i Sverige."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14602531.ab
http://www.cardsplitter.se/shop/inde...ormation_id=20
Väldig konstig Sky i Tyskland,Italien och UK erbjuder extra kort mot betalning.Citat:
Ute i Europa existerar inga extrakort då man där följer de lagar som finns detta bryr man sig dock inte om i Sverige."
Vad det står på Cardsplitter försäljarens hemsida får man nog ta med en rejäl nypa salt.
Om man använder en Cardsplitter eller en RaspberryPi med oscam, är det cardsharing i hemmet .
Att TV-bolagen har en skum prissättning är bekannt och man kan informera sig innan man skriver på.
Ingenstans står det att kortdelning i hemmet är lovlig, men fortkörning är inte heller lovlig. :)
Mvh Kalle
Det där med kortavgifterna som länkas till handlade mer om att det var dolda avgifter.
Numera så ingår kortavgifterna i priserna som anges och det accepteras mer oavsett vad man tycker om dom avgifterna.
Någon som förresten har koll på hur många/vilka kanaler som är parade i Norge, Danmark och Finland?