Om du försiktigt kör muspekaren norrut till inlägg #103 o trycker på länken där, så kanske du får en ledtråd.
Utskriftsvy
Om du försiktigt kör muspekaren norrut till inlägg #103 o trycker på länken där, så kanske du får en ledtråd.
Tänkte delge vad som var felet för mig:
Följande symtom
EPG Evolution fungerade inte(startade bara om vad jag än gjorde så fort jag laddade extern epg)
Intern HDD sparade inga inspelningar(stod att den reccade men inget hamnade på disken)
m.m.
Laddad om en sparad NFI-fil och vips fungerade allt igen! Systemet hade blivit kurrupt på något sätt.
Så glad blir jag :)
Har följt denna guide till punkt och pricka på min DM800 men får samma fel som många andra jag får upp "EPG .Evolution" när jag trycker blåknapp men inget händer när jag startar den.
Config.xml ligger i etc\epgevolution\ och innehåller detta:
<epgevolution>
<server url="http://epgdb.dyndns.org/e2"/>
<skin file="/etc/epgevolution/skin.xml"/>
<locations>
<lamedb>/etc/enigma2/lamedb</lamedb>
<bouquetstv>/etc/enigma2/bouquets.tv</bouquetstv>
<bouquetdir>/etc/enigma2</bouquetdir>
</locations>
</epgevolution>
Någon som har någon idé om vad det kan vara?
OK, exakt vad är det du inte förstår på föregående sida ??
Jag trodde endast att port 8080 var för att komma till webgränssnittet för att ladda ner filen.
Svart bild när jag trycker på röd knapp på min DB500 sedan några veckor ,är epg evolutionservern nere eller ska jag byta input på server.xlm ?
Servern är nere på obestämd tid.
woho verkar funka men de går inte typ få en överblick på flera kanaler samtidigt?
Någon som har någon fungerande EPG i dagsläget?