Ja, jag förstår inte riktigt vad de menar med deras instruktioner för att utföra återställning. Kan du vara snäll och hjälpa mig?
Utskriftsvy
Är det denna du menar?
How to install Official FW on USB:
Put USB Stick (min 512MB) in AZBox and PowerOn
Extract archive : 'FW4USB'
start AZUp v.2.0
enter correct IP adress of AZBox
Press : 'Install Official FW - GO !'
Load : 'vmlinux' and 'patch.alt' from extracted archive
Wait for finishing
After reboot - Enjoy :)
De har gjort om proceduren sedan de första ENIGMA2 -varianterna. Jag kommer att vänta tills kortläsaren/CI-modulen stöds, men det är för att jag inte orkat lära mig något om kortdelning så jag har inte provat de senaste varianterna.
Nåväl; uppenbarligen skall du spara ned installations filen på din dator och sedan extrahera filen. Du tar sedan fram ett tomt USB-minne på minst 512 MB. Du kopierar över fien du extraherade på datorn. (filen: patchE2).
Stäng av AZBOXen. (Helt alltså; användströmbrytaren på baksidan)
Sätt in USB-minnet i mottagaren.
Sätt på strömmen
Här är inte insrukionen helt klar, men jag antar att det på mottagaren dyker upp möjligheten att extrahera FW4USB.
På din dator som är ansluten till samma nätverk som AZBOXen startar du AZUp v.2.0 (finns i katalogen du extraherade tidigare). I det programmet skall du ange AZBOXens IP-adress. Hoppas att du har kvar lappen sedan du gjorde din installation; har vi tur kan den vara angiven på AZBOXens skärm.
På dator: Tryck på alternatiet 'Install Official FW - GO
Nu blir det återigen lite mysko: Load : 'vmlinux' and 'patch.alt' from extracted archive. Jag hoppas att de dyker upp som alternativ under installationsprocessen.
När mottagaren startar om efter installationen är det dags att ta ut minnespinnen.
Salvo errore et omissionen (Med förbehåll för fel eller uteslutningar.
Tack för hjälpen.. Det enda sättet jag kan komma ur loopen är att koppla in en usb med den senaste Orginal fw patchen.. När jag gör det så kommer jag till "Rescue mode?" men jag får aldrig upp något IP... Vad är problemet? Hur kan jag få det att köras? Vilken AZup ska jag använd amig utav då jag fått ipet?
Skulle vara väldigt tacksam för hjälp
Du skall använd samma filer som du använde när du installerade ENHIGMA2. IP-adressen är 192.168.0.???. Frågetecknen motsvarar ett tresiffrigt nummer. Jag tror att det är ett löpnummer för varje mojt du har ansluten till nätverket; kolla IP-numren på de andra sakerna du har så kan du troligen få fram AZ-boxens IP-nummer.
RTi core RC8 Enigma 2
RC8 - version ok for all models
This Enigma 2 Image is for DOM Install !!!
USE AzUP 2.1 to Install this Image in Your device
- EXPERIMENTAL - TWIN SUPPORT - ofcourse only on P+
- Ultra model now work fine
- STC Prebuffering - only for test , added in A/V Settings
- Scart/RCA - Composite out fixed
- Aspect Ratio and Scalling added in A/V Settings
MultiMedia imrove and fixs :
- fixing packed avi support for gstreamer (finally solved most sync issues)
- been playing 1080p dts through mediacenter from nfs
NOTE : STC Prebuffering is only for test, pls play with this and report on forum what is your experiances , and what is best combination and compromise between fast zap and stable zap
>> RTi core RC8 Enigma 2 <<
@ALL
Please note that:
MultiMedia imrove and fixs :
- fixing packed avi support for gstreamer (finally solved most sync issues)
- been playing 1080p dts through mediacenter from nfs
Have not yet been implemented in RC8. These fixes will be released shortly.
Regards,
Sattommy
Dom jobbar på bra!
RTi core RC9 image Enigma 2 is Public :
RC9 - version ok for all models
This Enigma 2 Image is for DOM Install !!!
USE AzUP 2.1 to Install this Image in Your device
- Fixed recording
- Added TS playback
- Added timeshift
- Added audio AC3+ PID detection inside Enigma2 (experimental, need to be tested)
Kortläsare/CI igång?
Har ännu inte hunnit testa någon utav Enigmas RC realeser, men blir mer och mer sugen, men funderar på hur den funkar, kan man kolla på TV via MGCAMD/CSP och funkar det att streama MKV/AVI/ISO/IMG från en annan dator?
Mgcamd funkar mot newcs då borde det nog fungera mot csp. se tidigare på denna tråd http://www.comhit.net/showthread.php...azboxen/page10
Det fungerar att streama också från extern hårddisk och att spela in mot en mountad HD, vet ej vilka format den stödjer att spela upp. Det som jag har upptäckt med denna image är att det hackar lite på HD kanalerna. Vet ej om nyare releaser är bättre jag har RC4 installerad. Tycker att mediaspelaren är sämre på denna image men det har tydligen kommit en ny på den senare imagen. Ljudet försvinner också ibland när man byter kanaler lite irriterande. Enda lösningen jag hittat är att boota om den. Kanske löst nu?Citat:
Added audio AC3+ PID detection inside Enigma2 (experimental, need to be tested)