OBS! Saxat från ett annat forum
Kollat lite på nya chipet och min uppfattning är att även om det skulle kunna gå att få ut en rålogg så är möjligheten att decryptera den är näst intill omöjlig!
Ända chansen är nog att spåra den som skrev Card.exe den vet vad som krävs! Finns kanske kommentarer i källkoden!
Demo kort är nog oxo bara att glömma dom är säkert tidsbegränsade till ett år och byts ut så länge butiken är godkänd återförsäljare! Grymma tanke att nya boxen har dubbelriktad kommunikation så att comhem kan kolla att orginalkort sitter i! Hu
Re: OBS! Saxat från ett annat forum
Citat:
Ursprungligen postat av smack
Kollat lite på nya chipet och min uppfattning är att även om det skulle kunna gå att få ut en rålogg så är möjligheten att decryptera den är näst intill omöjlig!
Ända chansen är nog att spåra den som skrev Card.exe den vet vad som krävs! Finns kanske kommentarer i källkoden!
Demo kort är nog oxo bara att glömma dom är säkert tidsbegränsade till ett år och byts ut så länge butiken är godkänd återförsäljare! Grymma tanke att nya boxen har dubbelriktad kommunikation så att comhem kan kolla att orginalkort sitter i! Hu
Han vet inte alls vad som krävs. Enligt annat inlägg på detta forum skickard card.exe bara en aktiverings-ECM till kortet. I special-ECM:en ligger dessutom ett datum som gör att du får FÄRRE än två veckors gratistittande. Han/hon har bara snappat upp kommunikationen mellan kortet och boxen vid aktivieringsögonblicken och skrivit ett program som skickar exakt det ECM-et och aktiverar kortet genom datorn istället, och förmodligen har han inte ens ändrat datumet. Så kör du card.exe får du mindre än två veckors gratis tittande.
Det är i alla fall vad jag tror.
Re: OBS! Saxat från ett annat forum
Citat:
Grymma tanke att nya boxen har dubbelriktad kommunikation så att comhem kan kolla att orginalkort sitter i! Hu
Finns det verkligen bandbredd för det?
När jag klagar på att comhem inte sänder Kanal5 digitalt så säger dom att det tar för mycket bandbredd & att dom inte får in pengar för det pga att folk inte är beredda att betala för 5:an digitalt... :(