Nu har jag fått min Kina klon dr800,funkar finnt med Nabilosat Black Hole V0.11 med bootloader 75.O Lädersnudan inga komentarer från dig
Utskriftsvy
Nu har jag fått min Kina klon dr800,funkar finnt med Nabilosat Black Hole V0.11 med bootloader 75.O Lädersnudan inga komentarer från dig
Bl #75 till kloner är enligt alla uppgifter en omdöpt #72. Däremot fyller den en funktion i att det går alldeles utmärkt att installera de nyaste originaldrivrutinerna och saker som Videoenhancement fungerar. Kör själv SIM201e-75-NabiloBlackHole_DM800_012 som funkar riktigt bra.
Vad krävs för att man ska kunna uppgradera Bootloadern?
Det kanske inte ens går. :P
Raptor
varför uppgradera om allt funkar som det ska..
kan bara börja strula om gör för mycket med boxen..
har haft min 800 sen dom kom ut....ingen clon alltså..
har funkat bra hela tiden
Hej,
Har kigget på http://mydalle.com og har set nogle billige DM500s.
Er der nogen der har købt en dreambox på mydalle.com?
Hvis der er nogen der ved hvor man køber billige dreamboxe så skriv det også :thumbup:
Jag köpte min (500s) på mydalle, beställde förra onsdagen, kom i måndags, 3 arbetsdagar för leverans från Kina, spårbart paket även om spårbarheten låg en dag efter hela tiden :thumbup:
har stått igång nu sedan dess och fungerar klockrent, ska lägga ny beställning på måndag på ett par stycken till.
Det kom med EMS (kinapost) och på tullpapperna hade de skrivit värde till $20, om jag inte har helt fel så är allt upp till 200 Skr tullfritt i Sverige och $20 är knappt 150 Skr
Men det verkar som det är lotteri i tullen, har läst om flera som fått tulla och lika många som sluppit tull, så det går inte att säga något säkert.
..........
Gemini, PLi, LTTeam, Nabilosat etc är olika image grupper som bygger sina images på DMM's mjukvara.
Vad dom grupperna gör i sina images kan man inte komma och anklaga DMM för.
Med orginal DMM mjukvara kan man endast se fria kanaler och kanaler kodade Dreamcrypt utan CA modul.
Sen så bidrar ju enstaka personer från dom olika teams med en del grejer till CVS koden men det är inte samma sak som att DMM = GP. Dom som bidrar mest till CVS koden är nog PLi.
DMM säljer heller inga boxar förinstallerat med GP så om det är installerat så är det en klon.
Om jag återupptar utvecklingen av min image igen så kommer jag iaf se till att göra det svårt för dom med kloner att installera imagen.
För att jag inte vill supporta dom helt enkelt.
Sätter jag ihop nåt så är det för orginal Dreamboxar och inget annat.
Någon som köpt en dm800 från mydalle? Hörde nått rykte att deras sim stödjer bl#75?
En fråga bara, jag har tidigare haft flera dm500 o 600 o kan hantera dem men har en dm800 nu med OoZooN-CVS-full-dm800-20090625-8a8f8.nfi men hittar inte hur man installerar mgcamd på den=) Nån som har nått gött tips vart man hittar de? Har letat som fan.
Hejsan!
Vilken mjukvara kör ni med och som funkar stabilt i era sat?
Håller på att få ihop en DMM 500-s klon!
//Trinnidog
Gemini v4.60 kör jag, fungerar klockrent.
Håller på att flasha den nu med Gemini v4,60.
jag tänkte på detta!!
http://www.comhit.net/showthread.php...=4.60+Non+Bomb
men det märker man väl om det händer...
Löser denna ""Backup_Gemini_4.60_Non_Bomb_SuperII_Mod_Borsalin o""
problemet!?
"Bomben" i Gemeni utlöser om du inte har en mac-adress som börjar på 00:09:34, har du det är det inga problem med clonbomben.
Titta inte på vad som står på kartongen eller på någon lapp på själva boxen, titta under egenskaperna i gemeni vilken mac den rapporterar.
sim 2.1
och secondstage 75, har för mig det är secondstage 72, som är editerat som endast visar 75 vid boot, sedan ligger det lite patchade drivisar med
Tjena
Tänker uppdatera min Relook 400 med en Drembox 800 HD clone
Har tittat på priser olika ställen
skiljer en del faktiskt .
Någon som har erfarenheter av någon av dessa webbutiker
vilka som är dyra respektive snabba i frakt
eller bra eller dåliga kopior ?
lista följer
Mydalle 238 Dollar
dvb monkey 328 dollar
dreambox clones 215 Pund
crown sat 350 dollar
dreamboxshop 380 dollar
dvb sellers 349 dollar
Tacksam för svar
//Panahitchi
Hej!
Jag är (tyvärr) tvingad att köpa en digitalbox med CI-slot.
DM8000 är uppåt-väggarna för dyr helt enkelt.
Jag har letat efter en klonad DM 7025 men inte fått något napp.
Crownsat hade inga, inga napp på alibaba heller...
Är det någon som har nåt tips? Börjar den bli för gammal kanske?
4-5' spänn vill jag inte ge för en 3 år gammal modell utan HD...
Jag tror inte 7025 finns som klon. Kolla på blocket eller tradera, de dyker upp där då och då, inte lika ofta som 800 eller 600. Jag köpte min på blocket för 3000kr.
Du kan säkert hitta en 7025+ för 3000 också.
http://www.tradera.com/DREAMBOX-7025...tion_103472503
/qsecofr
Dom är OK
Kod:http://wholesale.alibaba.com/product-gs/271923544-dreambox-dm800-hd-satellite-TV-receiver-free-shipping-cost-and-fast-shipping--wholesalers.html
Berätta mer...vilken bootloader, alla HD-kanaler utan "tuner failed", inga problem med att boxen låser sig eller startar om sig etc...
Tänkte oxå köpa av honom, om det nu ska bli en klon..vet fortfarande inte om jag vågar, verkar vara en j-a massa problem, speciellt med HD-kanalerna.
Har en fråga. DM 800 ifrån Mydalle är dom bra eller kommer dom med massa problem som man har hört när det gäller tuner osv.Priset är det billigaste jag sett men kvalite'n är ju viktig också.
Dom använder ej sim2.01 även om dom säger det när man frågar.
bootloadern är 72.
ibland kan jag få Tuner failed men då har jag startat om boxen så ha det fungerat igen.
Inga problem med att boxen låser sig eller gör en ofrivillig omstart.
Den har fungerat utan större problem i en månad nu med en moddad GP 4.5 img
Jag skulle avvakta köp av en klon nu då det verkar vara ett väldigt stort antal felaktiga tuners i dem de säljer nu. Vänta några veckor och se om de fixar till det här. Det verkar inte spela någon roll vilken återförsäljare man väljer och det är inte så konstigt med tanke på att de flesta kommer från samma fabriker.
kan man köpa en "originaltuner" och sätta i en klon? :-S (dum fråga kanske)