Några fler som kan svara på dessa frågor???
Utskriftsvy
Jag har inte beställt från crown (köpte mina från mydalle.com) så några exakta svar kan jag inte ge.
Jag fick med rätt strömkabel strömkabel och det var gemeni 2.1 installerat.
Däremot var det en "rätt" mac-adress i boxen så jag kör nu 4.6 utan oro.
Jag har köpt från både Crownsat och DealExtreme. I båda fallen så var MAC-adressen i 00:09:34 - serien, d.v.s. samma som äkta Dreambox.
Från Crownsat fick jag en strömkabel som passar våra vägguttag. Från DX har jag fått med amerikansk kontakt.
Timebombs finns bara i Gemini, men utlöser sannolikt inte om man har MAC-adress i 00:09:34 - serien. Jag rekommenderar ändå att köra PLI för att vara 100% säker. Dessutom är PLI bra, streamar mycket bra t.ex.
Om jag minns rätt så var Crownsat-boxen laddad med en version av Gemini som gick att använda, på engelska och med europeiska satelliter inlagda. Från DX däremot så fick jag en Gemini på kinesiska, och när jag äntligen lyckats ställa om språket till engelska så fanns det bara asiatiska satelliter inlagda.
Men var beredd på att lägga in en ny image på dem, och gärna PLI som sagt. Ta den som är längst ner på denna sidan:
http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=11
Vad är det för skillnad mellan Pli o gemini...Är Pli lika lätt att använda....antar att den kan avkoda alla typer av cryptering och cam +key via addons för utländska kanaler...och att alla motorer fungerar med den....
Det som skiljer mellan olika images är utseende och innehåll i menyerna m.fl. mindre detaljer. Alla innehåller samma väsentliga funktionaliteter, t.ex. möjligheten att installera olika cam:s som mgcamd t.ex.
Så det är en smaksak vilken image man väljer och vilken man trivs med. Funktionaliteten finns där i de allra flesta fall.
Tack för länken....du råkar inte ha länk till dream up också och dreamboxedit...
Någon som har någon bra länk till gemini...tänkte testa den också någon gång framöver...