Det är en databas som håller reda på vem som har vilken area och du kan hela tiden kolla på "lista nuvarande" vilka som är dina, är dom inte verifierade inom 3 månader går dom tillbaks till potten så får någon annan söka igenom dom
Utskriftsvy
Det är en databas som håller reda på vem som har vilken area och du kan hela tiden kolla på "lista nuvarande" vilka som är dina, är dom inte verifierade inom 3 månader går dom tillbaks till potten så får någon annan söka igenom dom
En dator hur den än är konstruerad rullar mjukvara. Kör man sökning i dedicerad hårdvara kan man köra minst 1.000 ggr fortare. Hela sökandet går att vektorisera precis som ni nu gör genom att ta en bit i taget.
Man kan implementera sökandet i en snabb FPGA och om den är tillräckligt stor kan man söka flera areor parallellt och därmed få en enorm datakraft. Koden ni har är kanske skriven i C. Det är inte så svårt att föra över algoritmerna till VHDL, ett beskrivningsspråk för att konstruera hårdvara. En FPGA är programmerbar elektronik och väldigt effektiv. Det enda som behövs för övrigt är lite register och en UART med drivare mot en PC eller dyl. En FPGA kan då göra jobbet som motsvarar flera tusen apparater.
/MR_Joshua (UCS)
Jag har läst lite om desa FPGA:n på Vkeys forum och det verkar intressant.
Men vad kan sånt här kosta och finns det folk på dessa forum som har kunskapen till att programmera dessa?
@MRLINDELL
Det finns dom som håller på att försöka bygga en FPGA, grejen är väl också om man kan få en som fungerar till rimliga pengar, om det är nått du kan så är det bara att hoppa in i diskussionen på vkeys, alla tankar och inputs är säkert välkomna
Jag kör på 3 burkar med HT, jag har inte hittat någon metod för att beräkna 1 nyckel med hela kraften utan använder mig av dubbla ucskeyfinder / dator. Någon som vet hur man kan få denna processor att arbeta som en? använder winXP.
Jag har väl nästan samma tanke, startade flera maskiner och fick plötsligt 15 areor totalt, klart lagom till midsommar :o)
Jag tror inte det går att köra flera maskiner mot indexfilerna.
Är det någon som har kollat detta med den angivna kvarvarande tiden. Jag staratde i gårkväll med 9 areor har haft dator med mig idag och körde igång nu igen, har c:a 1/3 kvar av det som skulle ta 200 timmar (kommer att ta c:a 24 timmar). Någon som begriper något? Sker beräkningen på någon fast värde utan hänsyn till verklig fart.
Hej!
Har nyligen registrerat mig och kört mina första areor. När det är klart säger programmet att arean är klar, men det skapas ingen fil "searched.txt" i katalogen. Har någon nåt tips vad jag missat i inställningarna?
Har Du angett (inställningar) var Du vill att prg skall spara den? Hur lång tid har maskinen hållit på? Bara så att den är färdig.
Har angett mappen som programmet ligger i. Datorn hade kört ett och ett halvt dygn.