mixeshop verkar nere?
Utskriftsvy
mixeshop verkar nere?
lite update:
maila ett lite otrevligt mail till dom igår om hur dom hanterat saken.
nu idag fick jag ett svar, att det "var" skickat och nu med ett annat tracker id. och det packet är på väg till sverige.
får la bara hoppas att det är på väg till mig. :)
då har kortet kommit.
dock ett problem när jag lägger in en pli image med ssl 84 så startar bara boxen om. lägger jag in pli image med ssl 82 så startat den med då hittar den ingen tuner. har provat med både sunrays c/t/s och en vanlig 800se tuner. sama sak.
men läger jag in gp3 imagen som följer med boxen så hoppar den igång. Någon som har något förslag hur man ska få igång pli på boxen?
vilken pli version (ssl84) försöker du lägga i, du vet väl att när du byter mellan ssl 82-84 måste du flasha bootloader ssl84 på befintlig image, reboota sen flasha image med ssl84
jag antar du menar gjstrooms version 2012/05/07 den är klockren för mig på 2 dm800se, men vad händer om du flashar ssl84 i gp3 imagen ?
inte provat. provar ikväll.
Jag har flashat en SR4 box med den imagen, men tunern hittar inte viasat kanalerna, tunern är rätt inställd och allt ser bra ut. Jag hajar inte riktigt det med bootloader, måste jag kanske flasha om den först eller ngt? Jag trodde att bootloadern uppdateras rätt i o med att imagen läggs in? Vill ha in OpenPli i de boxarna, men jag fixar det inte.....
hittas tuner eller står det emty ? om emty kan det räcka med att bryta strömmen och boota om, helt rätt har du den imagen så har du ssl84b, vilken är den senaste
Kör GP3 SSL87 från Ferrari på DM800HD SE från drea*box*.com