Viaspratt!!! Nu ska jag testa telias tv... hej då, viasat.
Behöver man säga upp något hos viasat??
Utskriftsvy
Viaspratt!!! Nu ska jag testa telias tv... hej då, viasat.
Behöver man säga upp något hos viasat??
Säga upp??? Självklart om du har ett abb hos dom...
Du måste till och med skicka tillbaka programkortet annars får du betala 1000:- i "böter"
Skicka kortet rekommenderat ska man också göra då dom säger att korten brukar försvinna hos Posten, 55:- med andra ord som dom snor av dig...
Jag tror att jag ska kräva tillbaka en del av kortavgiften jag har betalat då jag avslutat abonnemanget och betalt kortavgift för 3 månader som jag inte utnyttjar. Det är säkert ett mission impossible men man får försöka iaf...
Men jag har ju inget kort hos dem ännu! jag har haft frikanalspaketet!!
Hör jag inte av mig får jag väl inget kort eftersom jag måste ju anmäla att jag godkänner att betala kortavgiften! Har jag rätt eller fel??
Ja, då kan man skrota Viasat och gå över till Boxer. För inte vill man betala för det som man kan får gratis.
Att ta betalt för ett kort som är inaktiverat och kostar ett par kronor är hutlöst. Men det är väl som alla i branchen, kunden i tredje hand.
Mitt barnbarn (och min dotter) bor i Danmark. När jag ringde Viasat fick jag höra att om jag bor i Sverige kan jag med parabol och av Viasat godkänd box utan programkort i se alla fria kanaler som är fria i Boxer. Jag måste anmäla boxens id till Viasat. Om jag sedan packar ner alltihop, åker till min dotter och monterar upp det hos henne så kommer det inte att funka säger Viasat. Stämmer detta i verkligheten?
Om jag vill öppna detta hos svenska Viasat och berättar att jag bor i Danmark så säger Viasat nej med hänvisning till upphovsrättsregler.