Du kan antingen göra om ditt GK till Remote, eller så kan du köpa ett funcard och göra AU av det.Citat:
Ursprungligen postat av tessk
Utskriftsvy
Du kan antingen göra om ditt GK till Remote, eller så kan du köpa ett funcard och göra AU av det.Citat:
Ursprungligen postat av tessk
Skaffa dig ett Funcard med slipstream. Har haft mitt i 3 månader och det funkar alldeles utmärkt.
Samtliga kanaler uppdateras förutom PPV där du knappar in koderna.
Jag lämnade det för att få det ombrännt. Tyvärr vet jag inte vad man gjort. Men det är ett guldkort Au/remote fortfarande. PPV film fungerar men inte ppv sport. Men det är väl bara att få det ombrännt igen antar jag när man vet vad det lilla felet är. :smile:Citat:
Ursprungligen postat av carna27
Armborst
:roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: Skulle gärna vilja göra det till ett remote har knappat in de koder som står på denna sidan men det funkar inte bättre för det kan jag gjort fel ska man stå på någon särskild kanal osv
Tacksam för svar
Hej ALVAR! Jag är intresserad av att skaffa ett funcard med slipstream. Men vad är egentligen slipstream? Finns det någon sida som beskriver vad det är? Är det något speciellt funcard man behöver eller går det bra med vilket som?? Och hur gör man sen när man gör ett funcard med AU och slipstream? Vore tacksam för svar om du pallar =)Citat:
Ursprungligen postat av alvar
/phalexbu
Nu funar canal plus och tv 1000 igen nån som vet varför, jag vet inte iallafall.
@phalexbu
Funcard med Slipstreamfiler gör att du slipper den "röda rutan". :P
Ett Funcard har mer minne än vad ett GK har. Sen kan du även se via FK vilken nyckel de kör på.
Att göra ett FK är lika enkelt som ett GK. Kör din providerfil genom Morphex som vanligt, men välj Funcard (Slipstream).
Vips, så har du 3 filer att bränna.
Allt blir AU förutom PPV. Dessa knappar eller bränner du in på kortet.
Väljer du att knappa så hoppa inte i taket för att boxen säger "felaktig bekräftelse", skit i det och knappa in resterande koder.
Och där kom PPV också. :wink: :lol:
Hej Alvar!!!Citat:
Ursprungligen postat av alvar
Tack för ditt svar, jag tror jag fattar hur det ligger till nu. Det ska definitivt testas det här. Jag har bara två små teknikaliteter kvar som jag undrar över:
1, När man skapar filerna i Morphex skall man använda sig av PPUA eller SA+00 och skall man använda Yes, No eller Random på frågan Insert UA/serial?
2, Går det bra med vilket funcard som helst t ex ett med kretsen 24LC64, alltså ett Wafer Funcard 24LC64??
Tack mannen!
/phalexbu
Har com hem slutat att skicka ut fakenycklar eller. Nån som vet
Är det någon som har lösningen på detta ??Citat:
Ursprungligen postat av andehans
Mvh Masse :roll: