Hej alla!
Jag arbetar på ett företag där ryktet säger att problemet är löst inom kort.Här finns många på företaget som arbetar febrilt varje dag med olika lösningar så självklart vill jag vara med o försöka lösa det hela.
Hör av mig inom kort.
Utskriftsvy
Hej alla!
Jag arbetar på ett företag där ryktet säger att problemet är löst inom kort.Här finns många på företaget som arbetar febrilt varje dag med olika lösningar så självklart vill jag vara med o försöka lösa det hela.
Hör av mig inom kort.
Finns det någon som vet hur många bitar dom har krypterat med?
512
Är gärna med och hjälper till....Citat:
Ursprungligen postat av FlowDown
hmm jag har en liten fråga.. är det NÅGON som känner till ett program för att programera dessa nya korten. nu pratar jag ur en programerares synpunkt. om en person skriver en programvara till dessa kort. finns det nått program tillgängligt någonstans att föra över sina egna skriva program till chippet .. om detta finns så borde det inte vara så väldigt svårt att skriva ett program till processorn som dumpar flashminnet serielt. och om nycklarna ligger i flashminnet så woalla !! EMU TIME
:D
Behöver ni hjälp med datorkraft eller whatnot så skicka ett PM :)
klart man är med............
la verdad es la verdad..
Just nu så tror jag att comhem funkar enligt följande.... Dom har köpt ett kontrakt från conax o conax har endast krypterat koderna... resten av funktionerna är densamma.... det enda vi behöver göra är att komma mellan krypteringen o få ut koderna sen kan man programmera ett vanligt funcard o få det att funka igen... varför inte våra gamla kort funkar beror på att comhem har dödat alla dom gamla nycklarna o kör på helt nya just nu.... säg till ifall ni inte håller med nånstans....
Jag håller inte med ett endaste dugg och varför har jag förklarat i minst en annan tråd!Citat:
Ursprungligen postat av _ivan_
/Rattle
P.S Ni kan jobba ihop bäst ni vill men om ni var smarta nog för att knäcka detta skulle ni inte söka kompanjoner här, åtminstone inte öppet.