Har Du fått någon svaret (resultatet) är skickat och har Du fått mail att du har fått nya areor att köra eller vad hände?
Hur lång tid skulle det ta enligt progammet?
Utskriftsvy
Har Du fått någon svaret (resultatet) är skickat och har Du fått mail att du har fått nya areor att köra eller vad hände?
Hur lång tid skulle det ta enligt progammet?
Finns de nån som vet ifall de finns nån linux version av UCS? Jag har ett dual 2400+ system som vill tugga lite data 24/7 :)... Ge mig källkoden så kan jag kompilera det själv ifall de är så...
@larsa46
Kolla i areas.txt om du verkligen är klar för programmet plockar bort alla färdiga därifrån och det säger aldrig till förrän den filen är helt tom, är den borta så måste det finnas en searched.txt någonstans på din dator.
@AER
Tiden brukar stämma bra bara progget har fått rulla 10-20 minuter då har det hunnit stabilisera sig.
@Eringu
Tyvär så finns det inget för Linux, isf måste du köra men någon emulator
Kör på en bärbar 1.6GHz som ger ca 7740 keys/s och en stationär 2.8GHz som ger 11.460 keys/s. Dubbling av klockfrekvensen dubblar alltså inte söktiden. Båda maskinerna har *mycket* minne, ibland undrar man vad Microsoft gör med allt minne.
Det börjar kännas segt lixom.
I det här fallet så spelar minnet ingen roll utan det är bara CPU:n som räknas
Det tycker jag är lurt. Jag kör med P4 2,8 och har 6500 - 8 500 K keys/s men körningen som skall ta 200 timmar är klar på c:a 24 timmar.
Med den farten gör du EN area, har du nu haft 9st hemma så är det nått galet
Jaha, men jag har fått 8 nya nu, inte vet jag hur prg fungerar, tiden stämmer i vart fall inte. Jag får besked att det är skickat och nya mottagna. Men vad kan man göra, tuta och köra!!
Frågan är vad gör det för nytta, som nämnts tidigare vad är statusen på detta projekt? Vi är, om jag förstår ett helt gäng som kör men ingenstans kan man se resultatet, antal körningar per dag/vecka, antal anslutna, tid till resultat mm. Jag tror att många fler skulle vara intresserade om man visste mer om projektet redovisat på ett seriöst sätt eller det är ingen som vet?
Jag har kört i 2 dagar och betat av 5 areor, har 10 kvar, räknar med en vecka för 15 areor på två maskiner.
Har fått tag på en Altera FPGA 10KE 200.000 gates 600 pinnar med 50MHz klocka och många I/O utdragna till kontakter på ett Europakort.
Var hittar jag algoritmer mm och info om det object ni söker efter. Hade tänkt prova lite till helgen, ett alldeles lämpligt forskningsproject angående decryptering :wink:
Sök efter fpga på vkeys forum. så hittar du ett project med fpga