Det är deras fina krypteringssystem som VI får betala med höjda kortavgifter. De gick ju inte bara till månadsdebitering av kortavgifterna, de höjde ju också priset. Jag vill kunna titta på mina kanaler med vad jag vill. Zzzz.
Utskriftsvy
Det är deras fina krypteringssystem som VI får betala med höjda kortavgifter. De gick ju inte bara till månadsdebitering av kortavgifterna, de höjde ju också priset. Jag vill kunna titta på mina kanaler med vad jag vill. Zzzz.
är det någon som tror att detta kommer att knäckas? eller ska man börja kika på en annan leverantör? det är ju bara piss att det finns dvb-t mottagare i varenda jävla tv så man måste fixa nya sat boxar isåfall.
För eller senare kommer det att lösas, om det blir publik får tiden avgöra.
Men vet någon som känner någon som hört något om att någon ens jobbar på det eller är det bara spekulationer? För det är väl inte många länder som ens kör detta?
TNTSAT kör liknande kodning och där har dom lyckats för ut AES nycklarna för både SD och HD kanaler. Och det kommer regelbundet nya nycklar!
Hur verkar det, kommer Boxer MPEG4 igång igen?
Ingen som vet, och om det kommer är frågan om det kommer publik eller ej. Kommer det publikt finns risken att Boxer ändrar nått så är det kört igen.
Har du någon kombo som man kan hävda att man kör med och att det inte fungerar?Citat:
Surprise:
Gör som jag: Ring till Boxers kundtjänst, 0771 - 211000 och bitcha lite över att kanalerna har försvunnit.
Leta gärna upp någon TV och CAM på prisjakt som ånjuter kombinationen mpeg4, men inte CI+.
Hmm, varför funkar de nya kanalerna TNT7 och Kanal Global??? De är ju också MPEG4. Övriga MPEG4 kanaler fungerar fortfarande inte ;(
Kanal Global sänds utan kryptning :)