Tror han syftar på lösningen med Netflix, Viaplay, HBO, Magine och liknande.
Utskriftsvy
Magine kan ju trots allt sända i högre kvalité om det slår igenom. Jag tror det kan bli stort inom kort. Sen så tittar majoritet på tv apparater i storlekar 32-50 tum.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Skulle inte påstå det är tlilräckligt bra kvalite på 40-50 tum heller då jag testat det.
Det finns inte tillräckligt många som bryr sig om pairing för att det ska fungera.
Dom allra flesta nöjer sig med standardboxen som skickas ut och är nöjd bara allt fungerar.
Jo, jag förstår det.
Men om alla hade reagerat starkt och sagt upp abbet hade det garanterat fungerat.
Någon som är bra på matematik kan väl göra en överslagsräkning på CD's kundstock och se hur många det skulle behövas?
Enligt wikipedia står det: "More than 2.9 million Nordic households and activities are subscribed to their services"
Men det är väl med kabel, iptv och alla plattformar inräknat. Skulle det ens räcka om samtliga svenska satellit-kunder bojkottade? 310.000 enligt den andra tråden.
Har inte provat Magine på ett tag, blev överraskad hur bra bild den håller via Chromcast. SVT får man betydligt bättre bildkvalité på Magine än live sändningarna på SVT play
Magine sänder några kanaler i HD Bl.a SVT och Eurosport 2