Har du köpt trasiga boxar? 1. 2. 3. ja du måste öppna boxen och kolla under tunern för att se vilken rev du har fått. Nabilosat är enligt mig den imagen som har fungerat bäst med kloner.
Utskriftsvy
Byt satellites.xml fil...
Har sim 1.0. Har dock bara testat BH 0.12 och ssl72. Visst funkar inte DVBsubs på gemini 4.60 med ssl72. Men det e ju bara sport som jag kollar på o där är det ju aldrig några subs.
Byt satelites.xlm? är ganska ny på detta så hänger inte riktigt med här, varje gång jag bytt image så har jag gjort en ny sökning?! något man kanske inte behöver göra?
Här kan du skapa dig en fräsh lista. http://satellites-xml.eu/
Du kan alltid spara dina kanaler med DreamboxEdit så slipper du göra en kanalsökning varje gång du byter image. Ett annat sätt att köra orginal images i din klon är med MeoBoot http://comhit.net/showthread.php?t=2...hlight=meoboot
Denna plugin kopierar alla dina inställningar till den nya imagen, riktigt bra fungerar det också.
Har sparat en lista i dreamboxedit, men alltid när jag försöker ftp:a över den så säger den att nån fil saknas?! kommer inte ihåg vilken just nu. Därav har jag alltid kört en ny sökning, laddat över listan till datorn, bytt mapp till den med den sparade listan o sen tankat över. Då har det funkat. Gjort så för att slippa sortera ny favoritlista varje gång. Lite småjobbigt o gå igenom ca 1200 "services" varje gång ;)
Jag är iövrigt nöjd med clonboxen så nu få den rulla på 4.60. Det enda är att jag inte fått igång 2sub, kör på den vanliga som ligger nu, den funkar väl så där.
Man har mkt att lära :)
Nåt som folk ska tänka på om dom funderar på köpa kloner utomlands oavsett vad det gäller.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6535658.ab
lite får man chansa...annars vore livet tråkigt..hehe
Inte köpt i kommersiellt syfte, det vill säga för vidareförsäljning.
Verkar vara ni som inte kan läsa.
Var står det att han köpte i kommersiellt syfte?
Sen om ni läser längst ner så står det.
"Fotnot: Vid köp på postorder/via internet har tullen rätt stoppa även enstaka artiklar, oavsätt antal och värde."
DMM kan alltså få paket levererade från dom olika kina företagen stoppade i tullen och det är vad som hänt i ett antal länder redan.
Sen så är det ju inte enbart i Sverige det kan stoppas utan på vägen till Sverige också.
"I Danmark råder nolltollerans för piratkopior, enligt vakthavande befälet på tullverket. Antal, ändamål och värde på dina inshoppade kopior spelar ingen roll.
– Det är bra att folk får en tankeställare och vet att man kan bli stoppad även i andra länder. Och att det inte hjälper att säga att man inte känner till reglerna, säger Per Holgersson."
Du blir inte straffad mer än att du förlorar varorna om de är för eget bruk, svårare än så är det inte.
En utomordentligt dålig artikel från tidningen, så länge som det inte finns en rättegång så kan dessutom inte varumärket kräva rättegångskostnader.
Och om du tror att det blir rättegång för att en person har importerat 5 kallingar så är du naiv.
De kan alltid testa att dra detta civilrättsligt, men för att personen skall bli dömd så måste det finnas ett uppsåt och det tror jag knappast att rätten finner för 5 kallingar.
Detta är bara ett stort skrämselskott ;)
Om du importerar för eget personligt bruk så är worst case scenario att du förlorar grejorna vilket faktiskt kan ske.
Inte mer än rätt om tullen tar och förstör dom.
Droger är självklart viktigt med det säger jag inte emot.
Men nu handlar det om illegala kopior och upptäcks sånt i tullen så ska det självklart förstöras.
Vad klassas de "nya" OEM-klonerna som inte har märket "Dream Multimedia" på sig utan är en noname-produkt? Klassas de som kloner...
Jag tror inte att tullen stoppar dessa då de saknar kunskap, jag tror till och med att ytterst få tullare känner till dreambox ÖHT.
Så om jag skulle sälja kloner så skulle jag valt OEM boxar, sannolikheten att åka dit för piratkopior i det fallet torde vara försumbar.
Lädret, jag måste bara få kräkas lite konstruktiv kritik till/om dej.
I ett annat (för övrigt mycket bra) forum som bara diskuterar org Dreambox är du ganska aktiv. Om nån råkar där ställa en fråga ang clone så är du ganska snabb på att klippa och säga till att det finns andra forum som diskuterar clones..okey jag köper det, ett forum för org maskiner, that's it, no hard feelings. Jag tycker du har många bra inlägg i på det forumet.
Men då kan du väll hålla inne med helt sinnes störda svar här som inte tillför något. Har läst trådar här där folk söker seriös hjälp om nått bekymmer. Då läser man ett svar av dej där det står nått i stil med.."så går det när man inte handlar org....bla bla bla" tror du det är sånt man vill höra då man behöver hjälp?
Som sagt var..jag har två boxar, en org i TV-rummet och en clone i sovrummet. Jag har lärt mej mycket ur dina svar/trådar på "det andra" forumet då det gäller org. boxarna.
Men då man läser dina inlägg här när det gäller clone så sjunker du så djupt. Tappar helt förtroendet för dej. Acceptera att vissa köper clone. Kanske inte alla gånger beror på att man är snål..vissa kanske inte kan lägga 4-5000 på en box. Vissa tycker det är roligt att experimentera mm.
Till er alla som funderar på att köpa en clone så kan jag meddela att av mina två maskiner så är clonen inte nå sämre än min org box. Båda är DM800.
Som jag ser det så är det mycket svårt eller närmast omöjligt att få hjälp av "säljaren/tillverkaren" om clonen pajjar.
Sammanfattningsvis så om man vill ta risken att köpa en box där inga garantier gäller, eller att man kanske inte kan uppdatera den jämt och ständigt med alla nya org images så är clonen ett bra alternativ i förhållande till priset av en orginal.
lädret du kan inte ha mycket kul i livet..
med din negativa inställning till det mesta...
99%av alla vill nog köpa grejor så billigt som möjligt..om dom är lika bra som sk original..
är säkert samma ...nog ingen som är intresserad av att stödja företag genom att köpa dyrt...efterfråga och tillgång det som gäller..
att köpa dyrt är lika dumt som att betala skatt....hur det nu kan vara häftigt..haha
man vill ju få så mycket prylar som möjligt för sina slantar...inte bara en dyr..
jag försöker alltid undvika att handla i sverige och betala dyr moms här...för det mesta alltid billigare utomlands..
var bra innan när man hade företag och kunde dra av all moms på prylarna man köpte...
Jag är inte negativ till det mesta.
Jag vill se nya linuxboxar som är opensource och är minst lika bra som Dreambox osv.
Skillnaden här är att det gäller illegala kloner och det kan man aldrig försvara oavsett vad man än tycker om DMM och deras priser.
Samma sak om det är Iphone, nike kläder osv lika fel även i dom fallen och det är inget jag aldrig kan acceptera.
Men folk ska ju vara så snåla och ska ha allt gratis.
Vill inte betala för kanalerna, Bill inte betala vad boxarna kostar, vill inte betala nån skatt osv.
Självklart vill även jag köpa så billigt som möjligt men det ska vara orginalboxar självklart.
Att beställa billigare från t.ex andra EU länder säger jag inget om sålänge det handlar om orginal.
DM8000 kostar ju ca 8500:- på billigaste stället i Tyskland senast jag kollade och den kostar ju 11-12000:- i Sverige så det är ju ganska stor skillnad och inget man kan skylla på DMM.
Och bästa sättet för dom som fått kloner utan att ha vetat om det är ju inte att bli hjälpt att fixa den utan att man skickar tillbaka dit man köpte den och ber om att få pengarna tillbaka.
Gör också en anmälan för du har rätten på din sida då du inte fått det du betalat för och dessutom är det olagligt att sälja dom i Sverige.
Dessutom om det är personer på blocket så betalar dom knappat nån skatt på försäljningen heller.
Piratkopiering brukar ju ha en stor nackdel och det är ju att kvaliten inte är lika bra som orginalet, de flesta köper ju sina Nike eller Goosejackor för att skylta med just märket.
Denna normt stämmer dock inte just på Dreambox, i vissa fall så är ju faktiskt klonerna bättre än orginalen...
Ett enkelt sätt för DMM att knäppa kopiorna på näsan borde väl att ha en överlägset bättre kvalitet än klonerna så att det i långa loppet blir lönsamt att äga en äkta Dreambox, istället så maximerar man profiten och tillverkar rubbet i Kina vilket är synnerligen puckat.
Tja min erfarenhet är att kloner har mer problem än orginal iaf men självklart kan orginal också strula precis som vad som helst du köper.
Sen så är ju Dreambox känslig elektronik så det gäller och se till att inte hålla på dra i kablar medans du har den på och liknande men det gäller all elektronik.
Gäller också att se till att den har ordentligt med luft omkring sig så man inte trycker in den nånstans där det blir varmt.
Jag är benägen att hålla med dig kanske, ser man dock på de DM500 som nu clonas så är de dock bättre än orginalen då det är annan mjukvara.
Vad jag menade var dock att det är STOR skillnaden mellan Levis orginal och Levis pirat, egentligen så är det enda som är lika att de har samma logga på sig.
Sämre material och sämre sömmar är ju det som skiljer mest, jag upplever det inte alls på samma sätt då det gäller orginalboxar VS kloner.
OM det hade varit så att DMM hade varit en kvalitetsprodukt som Levis så hade troligen flera köpt orginalet då det följdaktligen tjänat igen sig på sikt.
Dreambox är allt annat än ett kvalitetsmärke tyvärr och det kan ju ingen annan än Dream Multimedia beskyllas för som vinstmaximerar så gott de kan genom att lägga produktionen till Kina.
De har alltså grävt sin egen grop, sen så får man ju tycka vad man vill om klonerna men ovanstående är ju ett oumkullrunkeligt faktum.
Att produktion flyttar till Kina är ju inget unikt för DMM.
Och att DMM vill tjäna pengar på det dom säljer ser jag inget fel i.
Det vill ju alla företag göra och skulle ju självklart göra likadant själv med.
Och som sagt så har ju DMM sina kostnader för licenser, personal osv så det är inte enbart elektroniken som kostar.
Men folk här verkar inte fatta det.
Sen att produktion flyttar till Kina och andra länder med billig arbetskraft är ju förstås ett problem men det är en annan diskussion.
Fick inte Lädret en egen tråd att diskutera sånt här skit i? Kan vi försöka hålla denna tråd ren från moralkakor?
589 inlägg, ingen kommer orka läsa alla då de flesta innehåller både samma argument för och emot =)
Problem med att köpa pirat är oftast att du stöder en kriminell organisation som i sin tur inte bara handlar med klädes kopior utan även narkotika och prostitution.
Har letat efter riktigt billiga dm500T-cloner men det verkar inte finnas i kina eller?
Ojdå, då tolkar jag det att du kollar ALLT du köper har absolut INGEN anknytning till något "kriminellt". Jag tror inte att du kommer att lyckas med det, om du nu inte flyttar till Nordpolen och bygger dig en stuga (förhoppningsvis att du kollar att allt timmer och alla prylar hemma INTE har NÅGON anknytning till något "kriminellt.
Du verkar ju vara en rättsskipare så jag kanske topr på dig. :D
Jag sålde min orginal Dreambox för ett år sedan och har alltid ångrat det. Nu fick jag se en som sålde "Dreambox 800HD" på blocket i närheten av där jag bor. Efter visst tvivel så köpte jag den trots att det var en klon.
När jag installerat LT6 visade det sig att texten på HD kanalerna inte fungerade. efter att ha läst lite på detta forum och frågat runt så visade det sig att jag hade bootloader 72 och sim 1 i min box.
Jag blev då erbjuden att köpa ett Sim 2.1 kort som jag nu har installerat. Nu till min fråga/frågor:
Är det någonting mer man måste göra efter man bytt Sim kortet?
På min LT6 image installerad med mitt förra Sim kort i boxen så fungerar fortfarande inte texten.
Måste jag installera om imagen?
Eller måste jag ha någon helt annan image?
Vore tacksam för hjälp med detta!
Japp du måste ha images som är gjorda för sim2.01
http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1
Tack för hjälpen tyvärr har jag ställt till det ordentligt nu!
Jag laddade ner SIM201e-75-NabiloBlackHole_DM800_012 och flashade den via webläsaren så som jag alltid gjort. Flashen gick bra men när jag startar om burken så står det bara Dream Multimedia i skärmen och inget händer!
Vad gör jag nu? och varför blev det såhär?
Du har ett sim 2.01 i boxen visst? Ibland blir boxarna lite knäppa testa detta
1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.
2. Om ovanstående misslyckas ska du med Dreamup och nollmodem skicka in BL70 till boxen.
*edit*
Efter att du skickat in BL70 till boxen så ska alla DVBSubar fungera samt senaste drivers etc. Dock kommer det att stå BL70 i displayen när du bootar boxen men men.
Ja med orginal simmet så ska den ha bl72, men eftersom att du stoppat dit ett sim2.01 och har en box av modell äldre så måste du tyvär flasha in bl70 för att få boxen att boota. Det enda jag har märkt är att det står bl70 när man bootar annars beter sig boxen precis som en nyare 800a som klarar sim2.01 images. På samma sida som jag länkade till har du BL70 i .nfi att ladda ner. Kör du in bl72 kommer boxen att boota men den kommer att drabbas av greenscreen efter en liten stund.
Efter lite strul har jag nu fått allt att fungera. Jag har lagt in: sim201e-75-GP470-dm800-20100209.rar från: http://dreamboxsweden.com/index.php?part=menu3=eng1 som du rekommenderade.
Texten fungerar nu på HD kanalerna. Men jag hittar inte 2sub och 2lang bland plugins i denna image? Jag har försökt att installera manuellt men inte lyckats. Kan någon tala om hur jag ska göra?