Vid installation av E2 med RTi Core v1.0 FIX Enigma 2 skall man bocka i DOM under device. Kan någon förklara vad DOM är?
Bifogad fil 932
Utskriftsvy
Vid installation av E2 med RTi Core v1.0 FIX Enigma 2 skall man bocka i DOM under device. Kan någon förklara vad DOM är?
Bifogad fil 932
internal flash kanske
b.r
undrar om de fått rätt på aouto kanalsökning på dvb-c än
Nu är RTi Core v1.0 FIX installerad och verkar funka bra. Kanalsökning gjord. Några saker som jag undrar över.
Är det inte meningen att home knappen skall funka?
Vart/hur laddar man ner och installerar mcamd?
Hittar inget under menyerna i boxen.
Svaret finns i detta forum om du söker eller orkar läsa inläggen så hittar du svaren.
http://www.comhit.net/showthread.php...azboxen/page10
Nu är man en lycklig man!!!
Efter århundrades mest struliga tid funkar Az:an som en klocka igen.
Stor del till allt strul var att adaptern (strömkabeln) inte funkade som den skulle. Vid varje omstart tog det c:a tre timmar innan boxen var igång!
Bara ett mindre problem kvar att lösa. Fjärrkontrollen.
Hur får man den att funka som en normal Azbox-fjärr?
Initialt tycker jag att bilden är något sämre än org fw.
Hej !
Har installerat RTI 1.1 på min azbox premium plus med dubbla dvb-c tuners installerat mgcamd 1.35 och det funkar fint med bild och ljud
men hur får man till texten på typ tv1000 och canal+ ? Skall man använda 2sub till db 7025 eller hur gör man ?
testa trycka på knappen med ett gem sedan kan man gå in i en undermeny och välja textning.
nån annan som har märkt av problem med textningen med senaste rti firmwaren?
när jag kollar på hd kanaler så ser man ibland bara delar av texten
b.r
Även med originalfw händer det ofta att delar av texten försvinner eller att bara hälften är med. Kan det vara utsändningarna istället för AZBOXen?
Hej!
Till er som kör Enigma 2 !
Jag undrar om ljudet på mkv filer funkar på enigma 2 eller om det är som på orginal image att det funkar bara på vissa filmer.