fatta va snopet det skulle kännas för dom som sökt 200+ areor.Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Utskriftsvy
fatta va snopet det skulle kännas för dom som sökt 200+ areor.Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Eller dom som sökt 10000+ :lol:
Suck! Snart kört 10 av mina 15 areor. Känns som en fjärt i Universum med tanke på hur många areor det egentligen är. Det enda som inte rullar nu är Boxer.
Har ändå allt skit man kan tänka sig, 2 satteliter, videolänkar, 3 apparater och kan se ViaSat och Canal Digital m fl än så länge.
KeyFinder tar sådan tid att man måste hitta på något innovativare. Har hittat DES3 (Tripple DES) dokument som säger att det tar 57 cykler i en FPGA per nyckel. (vi avrundar till 60)
En "vanlig" FPGA rullar lätt 60MHz. Det betyder 1.000.000 keys/s (??) inte sant?
Lek med tanken att man kan köra 50 parallella DES3 block på en 200.000 gates arkitektur. 50 Megakeys/s (??)
Det skulle då motsvara typ 5.000 PC znurkar.
Har jag spånat åt helvete eller stämmer detta? (alltså rent teoretiskt).
vad jag vet så är där rätt många medlemmar som har sina burkar igång 24/7 och letar...det är bara att kämpa på!! tappa inte suget för allt i världen! ifall det blir du som hittar den så blir du garanterat kändis ;-)
hur många areor finns det sammanlagt och hur många är sökta?
ja du..det står på ucs2000's hemsida...och hur måna areor det finns vill jag inte gå in på :roll:Citat:
Ursprungligen postat av Niten
@Niten
Det lönar sig att läsa hela tråden http://www.comhit.net/viewtopic.php?p=39993#39993 :wink:
MrLindell; Vad skulle det kosta att sätta upp detta och finns det något prg att köra? Kan man testa för att se om det är möjligt?
Ett litet tips!
Prova att köra UCS keyfinder v4.0 den ska leta igenom snabbare för folk med P4 :D
Jag håller på och samla information.
Hinner man inte med en sväng den här gången så finns den till hands nästa gång. Jag har ett utvecklingskort med en Altera 10KE 200.000 grindar att prova ut koden på, det har "formellt" inte kostat något.
Att se till att den kan kommunicera med en PC kostar heller inte mycket i pengar räknat, bara tid (fritid).
Skall man själv göra ett kort och bestycka med bra kretsar pratar vi minst om runt 100.000 sek i olika kostnader, CAD, komponeter, mönsterkort, montering och kanske något utvecklingsverktyg. Då har jag inte räknat med licenskostnader för verktygen.