Sen behövs det mer än ek- och hw- på 093e och nyare kort.
Utskriftsvy
Sen behövs det mer än ek- och hw- på 093e och nyare kort.
Fungera Viasat senaste kort + modul i någon Linux box? Jag läste här att det skall fungera med Mutant HD2400. Finns det andra mottagare som kan klara det?
Jag har läst här på forumet att modulen fungerar i en dm900 med newenigma plus ett plugin, vet ej om det är samma sak i dm920 dock.
Newnigma bygger väl på Dream Multimedias egen mjukvara och inte OpenPLi så det kan förklara varför det fungerar.
OpenPLi har ju inget eget stöd för CI+ utan kör med ciplushelper plugin men det fungerar inte med Viasat då den modulen kräver rätt hårdvara och drivers.
Det finns images med hackad support med men vet inte hur det är det med stödet nu då jag tror dom var tvungen ta bort det i nya images efter påtryckningar.
Sen så ska det vara rätt certifikat med och det är väl främst det som gjorde att påtryckningar gjorts då dom varit stulna.
Kan någon vara snäll och bekräfta om Viasat nya svarta kort fungera tillsammans med deras modul i någon 4K mottagare? Jag hatar deras egna sega mottagare.
Vad jag läst mig till så fungerar det Mutant boxarna t.ex. HD2400 med OpenPLi och med ciplushelper plugin.
Men då det beror på stöd i drivers och rätt tuner i Viasats fall så hjälper inte ens ciplushelper plugin i dom flesta andra boxar.
Här kan man läsa vilka Mutant boxar som finns http://mutant-digital.net/?cat=135
Hittade en tråd om Viasat modulen här med http://avforum.no/forum/satellitt/13...-ci-modul.html
När väl Viasat gjort sin teknikomläggning, blir det omöjligt med kortdelning ?
Tycks vara så att dom gör det svårare och svårare att kortdela, antagligen för att dessa jävla typer som säljer kortdelning
speciellt i öststaterna osv är något dom vill stoppa ?
Eller är det fel och kortdelning kommer fortsätta fungera även efter omläggningen ?
Fråga till VIASAT
Jag har haft ett viasat abb sedan 1998!
I juni 2017 har ni viasat bombat mig med att jag ska byta BOX!
varför ska jag byta box?, har jag missat att betala eller?
Nej, det beror på en ommläggning fån gamla boxar till nya!
Det har jag förstått, jag vill inte ha eran box, den fungerar inte hos mig!! jag har 8 satellitpositioner och marksänt
som jag vill ha i en motagare som passar mig. VU+ mm!!
Svar: Ditt abonemang går ut i Juni och vi stödjer inte dessa motagare!
Kan bara gratulera, kunde inte svarat bättre själv.
Rätt säker på att dom har en lösning redan eller tar fram en lösning på problemet ganska snabbt som inte är publikt än.
Dom som drabbas är vi som är hederliga som betalar för oss.
Om det åtminstone fungerade i deras CI+ modul men även det ska dom bestämma vad den ska fungera med.
Säg upp skiten och gå över till CD + Viasat Sport hos CD istället är mitt råd.