这是一个关于这些恼人的科基盒该死
Utskriftsvy
这是一个关于这些恼人的科基盒该死
Finns annat än dvi som man betalar licenser för som t.ex för broadcom chipet.
Och driverna i images som släpps är INTE opensource utan det är binärfiler licenserade till DMM och får bara användas i boxar sålda av DMM.
Och licensen kan man komma undan även på HDMI som dom använder på dm500hd genom att slopa HDCP och det är bara bra enligt mig.
http://www.crown-sat.com/dm800c.htm# vad tror ni om en sån? blir runt 2500 kronor inkl frakten, den har senaste bootloadern och sim. Nån som har ett bättre tips på en klon för dvb-c?
Varför krångla med införsel själv med risk för den stoppas eller annat otyg när de finns köpa i Sverige för 2630 inkl frakt med det du vill ha installerat? därtill kommer fstås hd om du vill ha det oxå, 800:- extra
mvh
http://www.mydalle.com/Wholesale-dre...receiver_c2236
Finns där för 250 dollar. Nu verkar ju en del av er ha problem med deras boxar, eller?
Vilket fraktalternativ har ni valt? UPS in China låter ju lite märkligt om det ska till Sverige, men det kanske inte är så man ska tänka?
Vad är det för skillnad på dom olika Turners av rev: J, K, L3, ALPS tunner?
Några har REV:J tuners med extra konding, så att den hanterar switchar bätte, samt att det blir stabilare spänning ut till lnb.
Vilken av dom är att föredra antar att L3 är den senaste och utgår därför att den är bättre?
Vad tror ni. Har de lyckats klona DM500HD
Tycker att det chansas villt mellan 300 & 400 MHz prosessor
Ser skummt ut iaf
http://www.alibaba.com/product-gs/27...showimage.html
Sen finns det en som skriver: http://www.alibaba.com/product-free/..._ORIGINAL.html kolla själv
Efter att ha chattat med ett par aktörer säger dom att den inte finns ännu, men säger inte mer????
Min 800S HD box från mydalle.com dök upp idag utkört till dörr av Posten. Skickades via London pga. tullproblem enl. Mydalle. Tog ca 1½ vecka.
http://www.mydalle.com/dreambox-800-...-201_p475.html
Återkommer efter test.
Kan någon tala om vilken tillverkare DMM använder sig av i Kina? det måste ju nästan vara ett av företagen i Schenzen området?
Kan också informera att mydalle.com endast skickar via vad de kallar EUEXP. Jag beställde DHL som transportör, men pga tullproblem i Tyskland så ändrade de själva till ovan för att paketet skulle levereras via England istället. Fick paketet efter 1½-2 timmar. Har bara startat igång boxen då jag ännu inte fått min CD parabol monterad. Såg åtminstånde ut att fungera. Dock har jag inte lyckat få fram hur man ser version av Gemeni som var förinstallerat. Någon som vet hur jag kollar att det är v75 samt 2.01 samt version på Gemeni image? Finns garanterat tidigare tråd, men har inte sökt på det än.
Utkört med Posten, och jag slapp tull!
Men jag kan rekomendera mydalle.com!!!:)
Är det någon som har problem att boxen (dm800) bootar om på vissa hd kanaler?
v75 samt 2.01 förinstallerat. Överaskad över hur enkelt det var. Rena plug and play. Viasat kortet fungerade direkt. Kartongen var vänd ut och in. Ingen tull. Beställde DHL men blev Parcel Force. Mydalle informerade om ändringen och hänvisdade till tullproblem. Spårade paketet från avsändar dest. men paketet har sedan fått en ny etikett i London. I morgon så ska jag försöka konfig. den mot min motorparabol.
Jag fick mejl i torsdags 03.58 att paketet hade skickats iväg med Parcelforce. Fick en kod för att spåra det, men det har fortfarande inte dykt upp i deras register tyvärr. Nåja, det kommer väl när det kommer. Nu är det ju massa aska i luften också så det fastnar väl på vägen nånstans i väntan på bättre tider.
Det tar ca 6-7 dagar innan du kommer att se nästa rörelse i London. Efter London tog det ca 4-dagar tills det var levererat.
Ang dm500hd så har jag hört att den inte kommer någon clone ännu på ett tag,
Nick på dm800.eu sa att dom hade haft en dm500hd sen i Dec men hade ännu inte fått det att fungera, är en Svensk kille som har sitter i Asien om jag fattat det rätt.
Vi gick ihop 11 polare och beställde av dom, man får bättre pris om man mailar och frågar innan.
Frågade också om dm8000, den hade dom men ha sa att dom ville inte sälja den då det inte fungerar 100% ännu.
Måste bara berätta en kul sak som hände idag. Som jag berättat tidigare beställde jag en DM800 "Kinabox" som blev konfiskerad av den Tyska tullen. Shit happens tänkte jag och har inte funderat mer på det. Men så idag kom ett mail att säljaren betalar tillbaka alla pengarna för boxen.
Snacka om oväntad överraskning. DET kallar jag utmärkt kundservice! :D
Vem var säljaren?
En Kines som har samvete, det var något nytt.
1 av 2 beställda dm500si kinabox
[media]http://www.youtube.com/watch?v=WEO_ImdaNas[/media]
ska få ett nytt moderkort till henne x)
Hur funkar det med flashning av kopior från kina och korea? Jag har en dm800 original nu, men hade tänkt att skaffa en till fast en kopia. Äre bara att flasha via nätverket å lägga in t.ex gemini 4.7 utan att de ska bli nå problem? eller har dom egna programvaror som är anpassade för kopior?
Finns patchade images som fungerar... Dock är det lite olika från kopia till kopia... Finns ganska mycket info om det redan här på forumet... Så sök lite vet jag :)
Köp inte kopior, ni bidrar till barnarbete och annat slaveri.
Ööö, du vet om att Dream multimedia tillverkar sina boxar i Kina också?
Eller tror du / vet du att de erbjuder bättre löner än de som säljer klonerna?
Sen finns det väl en massa andra anledningar till att köpa orginal, men att tro att DM skulle vara mer hyggliga med villkoren är kanske lite blåögt;)
Varning för Crownsat
Vi har beställt mellan 20-30 boxar och för det mesta fungerar det bra.
Nu har vi 10 boxar som inte fått men dom säger att dom skickat, vi har väntat 40 dagar och dom har slutat svara på mail.
Vi är vänner som gått ihop och beställt. Mycket tråkigt då det fungerat bra tidigare. :(
Glöm inte att Dream använder andra halvledare utvalda av tyska professorer med NASA specs.
Arbetarna skeppas till Kina där dom får en lön högt över tysk standard.
Klonerna däremot tillverkas av gammal bilplåt, komponenterna innehåller bly och allt smälts ute i bushen av kinesiska gatubarn.
Sedan tvingas samma stackars barn löda ihop boxarna för en tallrik ris om dagen.
Äkta boxar håller minst 100 år och har aldrig några hårdvarufel pga den tuffa felkontrollen.
Jag har konfigurerat miljontals originalboxar till mina kompisar så jag vet vad jag pratar om. ;)
Dvb-apan och Crown-sat är kända för att sluta svara när man har problem eller behöver reklamera något.
Det man har beställt brukar däremot komma fram.
Finns hur många negativa kommentarer som helst på olika forum.
Kan mycket väl vara tullen...
Då låter det som de ändå svarar emellanåt. DREAMSAT: DREAMBOX500C.COM däremot svarar inte alls när jag mailat dem! Roliga är att de har en Live chat support, som jag aldrig sett vara online.
Måste dock säga att boxen kom fram, fastän den inte fungerar 100%.
Dom sitter inte fast i tullen, det har vi kollat upp. Har en annan polare som sitter i samma sits, dock bara med 2 boxar.
Samma sak där, svarar ej på mail länge, någon fler som sitter i samma båt ?
Vi har beställde från dm800.eu nu, tog 5 dagar från beställning så var paketet här. Återkommer ang kvalitets känslan, känns bra än så länge.
Vi har vart med om samma sak från Crownsat, dock inte lika många som du berättade om.
Är du nöjd med dom du beställde från dm800? Har hört många som beställd där ifrån, men har inte beställt något skälv. En polare beställde en dm500hd för 2200kr ink frakt, dom låg uppe på shopen tidigare men är borta nu, troligtvis är mjukvaran inte helt perfekt. hade problem med ljudet, skall höra mer vad det var.
min ena box dm500si från crownsat brann, dem ska ha postat ett nytt moderkort till mig, den som lever får se.
crownsat@gmail.com på msn är att tips om, inte så bra på engelska men man får prata med dem:)
appropå crown-sat. jag hade liknande problem med leverans som en del andra. Jag returnerade min box och fick inget svar på några veckor efter att den skulle vara hos dom. Först förnekade dom att jag skickat den men när jag svarade igen så skickade jag med konversationen där dom sa att jag skulle returnera den, Då skickade dom en som dom lovat.
Mina erfarenheter efter att ha köpt ful dm500 från dom med en del reklamationer är att allt tar en otrolig tid och ibland måste man påminna dom men till slut kommer grejerna.
Finna ju andra som tar kortare tid, kommer inte ihåg vilka just nu...
Jo, den jag beställde fastnade hos posten i sverige p.g.a. oklara fraktuppgifter på fraktsedeln. Undras hur dom tänkte sig det? har dom kinesiskt tolk kanske? Det löste sig också efter en vecka. Jag hänvisade till crown-sat´s hemsida direkt till boxen jag beställt och det nöjde dom sig med. Inga extra avgifter och boxen kom direkt till dörren dagen efter. Inga problem alls som många befarar. Kanske skillnad om man beställer massor av boxar dock.
Alla vi beställt från dm800.eu fungerar bra, kvalitén är bra, nära originalprodukt (har en original i sovrummet). Plus att jag fick med stora fjärren.
Tycker inte det finns någon anledning att köpa original länge. Dessutom märker jag något kul, när jag kollar vilka hemladdade torenter som går att spela upp så klarar denna fler än originalet.
Hmm, att du ska spela upp fler filformat med en klon istället för en original box tror jag mindre på... Det ligger inte direkt i boxen vilka format den klarar utan i mjukvaran... Och den är ju samma i kloner och original, om än lite bättre i original boxar...