Vanliga C More Fotboll och C More Live kanalerna är väl inte pairade? För den ända som funkar för mig är C More Sport. Har någon nån idé på vad som kan vara fel?
Andvänder
Oscam server till cccam.
Tack i förhand
// Linus
Utskriftsvy
Vanliga C More Fotboll och C More Live kanalerna är väl inte pairade? För den ända som funkar för mig är C More Sport. Har någon nån idé på vad som kan vara fel?
Andvänder
Oscam server till cccam.
Tack i förhand
// Linus
C more Fotboll HD är pairad, inte SD kanalen, och så vitt jag vet ingen annan kanal heller.
wildone, förmodligen en testkörning, alla HD kanaler blir nog pairade framöver ska du se. Men först vill dom nog testa hur det funkar osv.
Enligt canal digital stjälva så sa dom till mig att C mores HD kanaler var viktigast att ha pairing på så vi får väl se hur det blir.
joakim95, jasså säger du det. Då undrar man varför. Det kan ju vara så att CD inte vill köra med pairing egentligen men måste pga påtryckningar från annat håll. Man kan ju undra hur stort problemet med kortdelning egentligen är. Det kanske inte är så farligt som branschen utmålar det att vara. Däremot kan jag förstå dom gillar dem som säljer och tjänar pengar på kortdelning över internet, men det är ju redan olagligt sedan tidigare och folk har ju åkt fast för det.
CD har ringt till mig 2 gånger denna vecka och erbjudit mig ny HD-box för 450kr + ett nytt kort. Jag har haft CD i 10 år och kör sedan 8 år tillbaka med dreambox med mitt CD kort där alla SD och HD kanaler fungerar fint. Om dom skickar nya grejer kommer allt att fungera som vanligt med min dreambox då?
Förra veckan och igår erbjuds först 699:- sedan 499:- för den vita boxen. Jag förklarade att jag kör med 2 mottagare och flyttar kortet emellan.
Frågade om kortet som jag har men det skulle inte bytas då han sa att sätt en splitter mellan VU+ och den vita boxen så kan du använda båda
och även den i andra rummet som förut. Vad ska man tro.
Jag fick samma erbjudande när C-more fotboll HD kom men ville inte betala 499:- för boxen då jag har två cd boxar så jag krävde att prata med deras CHEF och förklara att jag varit kund sedan 1996 och alltid betalat vad jag ska och att jag har ett familjepaket med c-more max och där ingår bland annat just C-more fotboll HD enligt er nu,då är det ni som är skyldiga att se till att ge mig utrustning som klarar av att avkoda era kanaler mm då ni tar ut en krypteringsavgift på varje faktura som är till för just ert kodsystem. Då började han snacka om att jag fick ett kanon pris på boxen för att de kosta ca 2500:- i handeln mm men då svara jag att detta är CD:s inköpspris då ni köper in så stora mängder och att detta var ett sätt för CD att slippa kostnader på att byta boxar till kunderna då ni erbjuder boxarna till ett kanonpris till befintliga kunder. Sen när CD har fått det stora flertalet av sina kunder att byta/köpa de vita boxarna så kommer dom att ändra kodsystem för både C-more:s och deras egna Hd kanaler enligt CD själva. Jag sa att detta luktade lite kriminellt och att men borde nog gå vidare med detta samt att jag ville avsluta mitt tvilling abonnemang, då helt plötsligt så var det inga problem att få boxarna så jag fick 2 nya på posten en vecka senare samt fick fryst pris i ett år. Kan vara värt att tänka på när CD vill sälja på er ny utrustning.
Jo det känns onekligen så att man på sikt kommer låsa alla HD kanalerna, så snart de flesta boxar har fasats ut (alltså de äldre boxarna).