Vadå framtidssäkert :?: :?:
Det är väl alla kort beroende på vad man skall använda dom till. :!:
Utskriftsvy
Vadå framtidssäkert :?: :?:
Det är väl alla kort beroende på vad man skall använda dom till. :!:
jag lyckades snappa upp hex filer till viasat, dom gjordes nog samtidigt som dom började släppa M-II filer igen. alltså vid jul ungefär, så kortet klarar mycket mer än conax, bara det att ingen brytt sig i att göra editors och liknande till flera system, jag kan iofs testa via filerna igen, i M2 editorn borde det va möjligt att uppdatera viaaccsess filerna. det är inget skämt i varjefall.
till canaldigital,slutar M2 att fungera,så har du ändå Titanium kortet kvar,vilket jag kallar framidssäkert
jepp, jag har testat via.hex till M2 och dom fungerar fortfarande. OM inte min box tog koderna från EMUn, om någon därute vill testa filen på en box utan EMU. så dra ett PM..
inget jag vill sprida igentligen, men skulle va kul att få reda på om hex filerna fungerar riktigt säkert. eftersom EMUn lyssnar på conax baserade kort så borde filerna funka, å andra sidan kanske kortet är conax ändå men emulerar viaaccsess.. hur som helst jag fick bild med sammy 9500 emu4.2 med ett st M2 med viaaccess filer inlaggda.
MII kortet visar att det är Viaaccess i menyn på sammyn. så det är ingen Emulering på kortet..
/gump
via filerna funga helt kanon på m2 kortet
tack gump.
kanon! :D
(tillbaka till frågan)
Så länge CD kör med conax och dem får framkoder (som behövs till TIT.) så är det väl bara att editera in dem. så alltså borde ett MII kort fungera lika länge som ett TIT om ingen förändring sker från CD's sida. sen om st**st** inte lägger ut mII filer gör väl inget eller? är jag flummigare än vad jag tror?
Finns ingenting som säger att Titaniumkort skulle vara mer framtidssäker än något annat kort.Citat:
Ursprungligen postat av toxie
Jag har haft parabol i 15år, då körde både viasat och filmnet (gamla cd) på astrasatelliten, och under dom åren har jag iderligen fått uppgradera med nya typer av kort, både under d2mac-tiden och nu.
Visst är det mer framtidssäkerhet i den mening att vem som helst (som kan programmera i assembler eller C) kan göra sin egen mjukvara till titanium. När det gäller M2 ligger det helt i tillverkarnas händer, när dom inte vill/kan leverera nu mjukvara så är det kört!
/Rattle