Hehe Pena, vi var nästan samtidiga med svar, och vad jag sett duger lilla parabolen, i varje fall på Västerås breddgrad å neråt.....
Matte :D
Utskriftsvy
Hehe Pena, vi var nästan samtidiga med svar, och vad jag sett duger lilla parabolen, i varje fall på Västerås breddgrad å neråt.....
Matte :D
Ja du kanche får nogåtlonda bild när det är fint väder.Citat:
Ursprungligen postat av Mecman
Jag har själv en 70cm europpaparabol från Keycard(köp intte det i Sverige) ock närdet rägnar eller snöar då vill Thot försvinna Jag har monterat en extra barabol enbart till Thor.
Jag har månterat en 55cm Frontier till min svåger bra singnal till alla 4 sateliter.från www.almsat.se (skövde)
Ock till min sån En 85cm eoroppaparabol från www.netto.nu såm är bra. (Mora)
Skall du köra 4 LNB så bör du ha minst 100 cm tallrik, jag rekommenderar Triax med veck (blir110cm) LNB går att trimma på en skena, finns till bra pris i Göteborg.
Har du redan Thor/Sirius tallrik så komplettera med en 80cm med motor så får du in allt, tror du kan köra bägge antennerna via en switch. En motor kostar ca 1000kr.
Åm du bara vill ha Thor. Sirius. Hortibird ock Astra Då skall du intte ha en motor den är bara långsam vid satellitbute då är 4LNB mycket bätre. Åm du vill ha fler än 4 satelliter då är motor OK.
Jo det stämmer nog, det är stor skillnad i storlek och tyngd mellan 80 och 100cm kanske är det smidigare med 80+motor.
Man är ju mest på Thor och Sirius och 6 grader går ganska snabbt att skifta. Tänk bara på att lägga alla satteliter i gradföljd så slipper man onödig väntan vid zappning.
och sen med STOPSTOPS TMB file får du in Viaccess ,Conax,Seca 2 +lite till på ett kort,bla,har Sky Italy över 20 odubbade filmkanaler som visa dom senaste filmener,och från den 1.August kommer de flera kanaler till,verkligen att rekommendera med 4Lnb,och minst 90cm Parabol,och en Diseque 4i1 svitch.