..mycket snack och lite verkstad !
...som man brukar säga.
Som jag ser det kan man med viss sannolikhet konstatera följande:
1) att någon insider skulle läcka nycklarna kan uteslutas.
2) Någon har tillgång till ett "originalkort" som antingen a) kan loggas eller b) dumpas på de rätta koderna när de väl laddats upp.
3) Man har tillgång till M-keys som gör ett p-kort auto - och även i detta fall kan koderna dumpas när de väl är uppladdade.
Några andra möjhligheter finns det väl knappast ...?
Då är frågan - var ska man börja gräva? någon borde väl ha varit inne på dessa tankegångar tidigare.
Hur får dom fram nycklarna.
Varför inte sluta och sitta på kammaren och fundera på vad nycklarna kommer ifrån,eller hur mycket pengar de tjänar på det.För allvarligt talat tjänar vi ju alla pengar på detta. Jag tycker det räcker med att någon vem det nu är, ser till att vi får del av kanalerna allt annat är ju fullständigt ointressant.
Re: Hur får dom fram nycklarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Gia
Varför inte sluta och sitta på kammaren och fundera på vad nycklarna kommer ifrån,eller hur mycket pengar de tjänar på det.För allvarligt talat tjänar vi ju alla pengar på detta. Jag tycker det räcker med att någon vem det nu är, ser till att vi får del av kanalerna allt annat är ju fullständigt ointressant.
Ett alltför vanligt synsätt i vårt samhälle idag :( Låt andra göra jobbet bara jag får del av "vinsten". Det finns alltför många i vårt samhälle idag som drar sig fram på bidrag och andra subventioner och som pga av ren lättja/bekvämlighet/bristande vilja drar egna ekonomiska fördelar av andras vedermödor.
Re: Hur får dom fram nycklarna.
Citat:
Ursprungligen postat av csan
Citat:
Ursprungligen postat av Gia
Ett alltför vanligt synsätt i vårt samhälle idag :( Låt andra göra jobbet bara jag får del av "vinsten". Det finns alltför många i vårt samhälle idag som drar sig fram på bidrag och andra subventioner och som pga av ren lättja/bekvämlighet/bristande vilja drar egna ekonomiska fördelar av andras vedermödor.
Det känns inte som om det handlar om Canal Digital längre :roll: