Min med (har humax-boxen så annars skulle jag ju inte få in den).
Citat:
Ursprungligen postat av the varan
Utskriftsvy
Min med (har humax-boxen så annars skulle jag ju inte få in den).
Citat:
Ursprungligen postat av the varan
Jag fattar inte varför man kan få 5:an digitalt med DVB-T och inte med DVB-C för... och svt1+2 är ju t.o.m. gratis digitalt i luften, men dom kan inte få ut det på kabel?
Jösses vad många virrpannor det finns.
SVT 1 och SVT2 finns digitalt, även TV4.Citat:
Ursprungligen postat av sven
Men varför inte 5:an och 3:an kommer fattar inte jag heller.
Är nog så att 5:an och 3:an vill ha extra betalt för det.Citat:
Ursprungligen postat av nightmarecity
Hej
Så om jag har fattat det rätt så kommer det analoga kanalerna försvinna som i dag ingår i grundutbudet.
Betyder det här att man tvingar dom som inte har box i dag att skaffa en?
MVH
Leif
Näe det tror jag inte, eller det sägs ju att 2006 ska allt bli digitalt över hela sverige. Men innan dess kommer dom nog inte stänga av dom analoga sändningarna. Bara lägga till digitala sändningar.Citat:
Ursprungligen postat av DruttenSE
Tidigare var det iaf tal om att ComHem skulle fortsätta köra analogt även fast marknätet släckt sitt analoga.
Nej
Comhem gör som de vill med sitt nät. I nuvarande takt kommer de inte ha släckt sina analoga kanaler till 2006. Frågan är ens om de kommer att sända TV3 etc digitalt ens då.
Däremot har riksdagen beslutat att det analoga marknätet ska släckas. Men det har inget med Comhem att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av DruttenSE
Tyvärr tror jag att det från Riksdagens håll inte är riktigt klart med förutsättningarna för kabelnäten. Eventuellt kan även de tvingas att bli digitala och då krävs boxar. Com hem har däremot själva gått ut med att deras basutbud kommer att stanna analogt och att deras abonnenter inte behöver göra någonting.Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Egentligen tror jag att de skulle tjäna på att alla behövde boxar, det skulle säkert locka en del nya till betalkanalerna.