---wiggen-cx---
Har du provat detta så att du kan bekräfta, eller tror du bara?
MVH
Matte
Utskriftsvy
---wiggen-cx---
Har du provat detta så att du kan bekräfta, eller tror du bara?
MVH
Matte
man kan ha ett abb i malmö och ett i sportstugan i åre signalerna går via parabol. inte via telefon ni måste tänka efter . det går även att flytta med sig abbet till en annan box bara ni har idnr på den andra boxen. sen kan ni flytta tillbaka abbet till den första boxen men ni måste medela viasat OBS det går inte att lösa tvill-abb till en annan box med ett nytt fubgerande abb men 9780,9802,sagem. men kortet måste aktiveras från samma telefon och ha boxen inkopplad medans noi ringer ni måste uppge id nummer
hej ni måste läsa tillägget som jag guorde på mitt förra inlägg. 9780s,,9802,sagem ärhårdvara om de är uppgraderade till nds om ni vill ha tvillingabb,på en nyare box med guld
Wiggen-cx - Kan du ta det igen? Hängde inte riktigt med i vad du menade...
Har en 9802s...
MVH
Matte
är den uppgraderad??har du någon kompis med via guld?då ska han upp ge ditt bopxid när han söker tvilling abb
Har en ouppgraderad 9802s. Har en polare med via guld...
Måste väl uppgradera motagaren först?
Nån som vet om det tar lång tid för via att koppla in tvillingabbet?
du måste uppgradera till nds sen är det bara att köra,signalerna går via satllit
jahap, diskussionen speedar till sig lite.
Förespråkaren/-na verkar ju säkra på sin sak, men jag väntar nog till någon verkligen, VERKLIGEN, bekräftar att det har genomförts och konstaterat att det fungerar.
Varför? Jo, även om vår flygande vän från norrland har rätt i sina kommentarer om att signalerna går via satellit och så vidare, så känns det alldeles för lätt.
Skulle stora stygga vi**at vara så snälla att de glömt att täppa en sån här uppenbar lucka????????
Väntar dock med extremt stor spänning på att någon som fått det att fungera hör av sig. Till dess sitter man nog lugn...
varför skulle viasat bry sig? det måste vara bättre att få in 99skr än inget alls.va i kontakt med kundtjänst om tvi-abb men det sket sig för han hade bara bas så det gick inte.men med guld skulle det funka. han flyttar nu med sig basabbet till sitt fritidshus det är ju bara att ringa o uppge boxarnas id
varför viasat skulle bry sig? För att de vill tjäna pengar förstås. Om det inte vore för det skulle ju volvo sälja bilar för 5 000 kr - "för att det är bättre att få in 5 000 än inget alls" - företagsekonomi funkar inte riktigt så.Citat:
Ursprungligen postat av wiggen-cx
Frågor jag inte fått besvarade än är:
1. om det är testat i VERKLIGHETEN och inte bara teoretiskt jämfört med hur ett singelabonnemang kan flyttas.
2. finns det någon tekniskt vettig förklaring varför de kräver telemodem på bägge lådorna för tvillingabbet om det inte är NÅ`N slags kommunikation som ska ske med viasat? Det är här jag inte har greppat grejen alls, för jag ser ingen logik i modemkravet om inte nån form av kommunikation skall ske - om det inte är ren bluff från viasats sida för att skrämma folk (som mig) från att testa detta.
Väntar som vanligt på svar från er som kan mer...