Om man redan har kort så finns det ingen anledning att köpa nått, har man inget så finns det inget alternativ om man inte vill ha MII, eftersom orginalkorten inte tillverkas längre.
Utskriftsvy
Om man redan har kort så finns det ingen anledning att köpa nått, har man inget så finns det inget alternativ om man inte vill ha MII, eftersom orginalkorten inte tillverkas längre.
Men se så trevligt :D
Jag visste väl att det fanns nån typ av lösning på det hela.
Bara hoppas att det funkar i min Nokia 9321.
Uppdatering2
Ja, inte var det länge det höll i sig. Hade bild en bra stund på samma kanal, men sen började jag zappa, och efter en stund blev det svart igen. "Sätt in kortet" jadajada...
Uppdatering: Har en magic cam. Topfieldboxen har inbyggt conax. Stoppar jag conaxkortet i magic, så sker inget. Likaså m2 kortet.
Stoppade tit2kortet i philips hyrbox, men fick bara svart bild - inga felmeddelanden typ.
Så fick jag för mig att stoppa tit2 i magic camen. Voilá! Bild.
Få se hur länge det håller sig.
''''''
Lånar tråden lite.
Fått ett tit2kort idag. Provat att ladda den med guidens hjälp, samt filerna som finns här på forumet.
Dock är allt svart. Ingen bild, ingenting.
När jag laddade in OSet, fick jag ...94 02 and a dot.
sen laddade jag in nyckelfilen. allt verkade ok, med en "dot" i slutet.
Körde kill os först.
Har mp3.5brännare i phoenixläge.
Nåt jag missat? Har nån här en fungerade tit2kort? dvs, inte själva kortet, utan att den funkar för att få bild.
tack på förhand.
(Ja, org-kortet ger bild, likaså m2kortet. dock strular m2kortet på min topfield5500box, (vilket den aldrig ens hickat åt innan den sista kodningen. helt problemfritt har det varit. den funka bra på hyrboxen, dock. därför ville jag testa med titanium. Bad om 1:an, men fick 2:an... finns väl inga kvar antar jag)
Har provat kortet i två andra mottagare och då funkar det men ej i comboboxen, "kontrolera kort"....Kanske dum fråga men kan kortet funka bättre med ett annat OS? Vad är ett OS? Blir kortet mer flexibelt med en "uppgradering" av OS:et? Hur ofta kommer det nya OS? Många frågor....
Har hållt på och jucklat med detta kort i 1 vecka nu utan nån som helst framgång.
Varken min Nokia 9321S eller en Strong mottagare vill kännas vid detta kort.
Så jag misstänker att det behövs mer stöd eller nåt i Titancard2 filerna för fler mottagare eller så är det så enkelt att det är skit bakom spakarna :D
Men jag är relativt säker på att jag gjort rätt på alla punkter.
Nån som kanske har nån ide om vad felet är?
Kolla här www.titancard2.mine.nu
Här finns lite smått och gått till titancard2 bland annat nytt OS.
Vet ej om det hjälper har inte fått mitt kort ännu.
Enda sättet mitt kort funkar på är i magicmodulen, men den funkar inte riktigt felfritt. Trög i kanalbyterna, då den ska fixa avkodningen (fria kanaler går som smort). Den hakar upp sig och fryser bilden då och då. Omstart eller kanalbyte hjälper. Tit2kortet i philipslånebox funkar inte alls, helt svart i rutan. I min topfieldens inbyggda conax är det svart likaså. Magic har penta 1.11 i sig.
laddade in 2.2 oset, och conax 2.11.2004 filen, men ingen skillnad än.
nya m2filen funkar perfa igen på mina boxar.. :lol:
den förra ville den inte veta av...
:lol: :lol: