Ok tack för tipset men jag blir fortfarande inte klok på det här nya systemet VideoGuard, vilka kanaler kan man fortfarande se med det "gamla" systemet då, med piratkort allså, med conax/viaaccess modul i boxen ?
Utskriftsvy
Ok tack för tipset men jag blir fortfarande inte klok på det här nya systemet VideoGuard, vilka kanaler kan man fortfarande se med det "gamla" systemet då, med piratkort allså, med conax/viaaccess modul i boxen ?
tv3,ztv
Ok, men i dagsläget finns det allså inga uppdateringar för en samsung AY för att kunna köra VG? Vilka kanaler kör VG då?
nope Ingen samsung har VG idag. vilka kanaler som har VG är viasat http://www.viasat.se/index.phtml?pag...nt=1675&nav=84
tv3,ztv,tv8, alla tv1000, m.fl
finns det någon box i samma prisklass som går att uppgradera då? Eller är det en hårdvaru-uppgradering?
finns inte vg-nds i några andra boxar. ska du ha viasat så måste du lösa ett abb. köper du en strong så kanske du kan se allt på ett bas abb
vilken modell av strong är det då?
8700
Hoppar in lite i diskusionen!
Tänkte köpa ny med,men det finns för många att välja mellan,har själv en slööööö Nokia 9802s.
Har funderat på en Samsung,men det är lite väl många beteckningar för att kunna bestämma sig.
Har själv M11 kort.
kan nån hjälpa mig med min beslutsångest.
Tack för mig(så länge)
finns egentligen bara 2 st samsung att välja mellan. om du skippar hårdisk och modem.
samsung 9500 VIA CI och Samsung 9500 AY
båda är likadana utvändigt de har 2st modulplatser och 2 kortläsare.
VIA CI klarar EMU de gör INTE samsung AY den klarar på kortplatserna Conax/viaaccess
dock flera system via tmb filen
obs nu snackar jag om VIA CI utan A (A VIA CI som brukar säljas patchad och är igentligen samma som samsung AY kan dock vara billigare/dyrare än AY:n)
almsat säljer båda 2.
jag får nog ta och skriva en lista på alla sammys som finns tror jag. de är väldans röra på deras boxar.