Tack för dinna snabba svar .... men hos mig funkar det inte heller med kabeln - kopla ur - kopla in --
Utskriftsvy
Tack för dinna snabba svar .... men hos mig funkar det inte heller med kabeln - kopla ur - kopla in --
va står det när du programerar med den nya filen dvs från 24:e dec?.. hittar den ATR och programerar utan problem?
jodå ge inte upp fick göra det en massa gånger både kabeln mellan data och brännare samt strömkabeln . brännare i phoinex läge rätt com port och det funkar
du måste prog den gamla filen först när du gjort det så kör du den från 23 -12 vadå står vardå??
Det progg. kortet utan problem , men får ingen bild på TV .....Citat:
Ursprungligen postat av Anders_79
gör en norsk reset på din box. proggar den som den skal från filen 29-6
a precis...pröva flera gånger me att dra ut kabeln o sätta brännarn i pheonix läge.. ..ibland vill den bara in bränna o hakar upp sig.. men om du lyckas att bränna den gamla filen först o sen den nya då kommer det funka... jag hade samma problem som du.. men till slut gick de o bränna in den gamla filen, o sen brände jag in den nya o då funkade allt :D...
PS. kolla om du har chipet åt rätt håll... :D.. hände mig engång..haha.. lite :oops:
[quote="Dado2002"]Hallo grabbar,
Nu har jag provat med alla alternativ och hos mig funkar furtfarande inte.
Bilden försvan plotsligt igår kväll och sedan dess har jag inte lyckats progga kortet så att det funkar.
Så du hade alltså den nya filen redan på kortet? som Skanekrille sade.
Gör nu om alltsammans igen, skapa ett bibliotek på hd'n döp det till (nu jävlar skall jag lyckas) tag ner dom två filerna igen från forumet här M-II041223.zip och 29-6m2.zip . På med bananen ström på och 3.59 mhz, kör 29-6 när det är klart lägger du på 041223. Ps kolla så att batteriet till brännaren är OK.
Lycka till.
hur gick det fick du igång det
Nej .... Om jag kör fix filen då vissas DOS fönstret i 3-4 sekunder sedan försvinner det .... Angående den gammla filen från juni månad .... han säger fortfarande att "The card is not writen" .... Fattar ingeting .... :oops: