man borde väl kunna ha en satellitmottagare som sedan är kopplad till en plasma/projektor/monitor utan kanalväljare och på så vis kunna se på kanaler utan TV-licens eftersom de inte är markbundna, eller har ja fel ?
Utskriftsvy
man borde väl kunna ha en satellitmottagare som sedan är kopplad till en plasma/projektor/monitor utan kanalväljare och på så vis kunna se på kanaler utan TV-licens eftersom de inte är markbundna, eller har ja fel ?
stämmer braCitat:
Ursprungligen postat av p1s
Frågan jag ställde var att om jag har en viasatmottagare och på så sett tar emot svt och tittar genom en monitor utan kanalväljare, är jag då skyldig att ha TV-licens.
Till Frejac, det var inte för att argumentera mot ditt inlägg som jag skickade detta utan för allmän info, jag kanske skall tänka mig för nästa gång,hehe.
Loney :?
Citat:
Ursprungligen postat av loney
Ok blev lite mer lättförstått när man såg frågan med.
Jag har fått svar på min fråga med råge.
Vad det gäller tv-kort så har jag inget men undrar har verkligen dessa kort hårdvaro-väljare. Också med tanke på "skatten"
Nu spelar det ju mindre roll eftersom TV-avgiften kommer göras om till en mediaavgift som ni alla kommer få betala oavsett vad ni har hemma ;)
Fick en tankeställare sist jag gick in i en diskussion om huruvida man ska betala tv-licens eller inte.
Opponenten sa: Tv-licensen är den enda tjänsten från staten man kan välja om man vill abbonera på eller inte, trots det skriker hela svenska folket om att det är radiotjänst sysslar med utpressning och att det fel att behöva betala för den..
Jag kunde inte säga så mycket mer än fråga om han ville ha en öl till.
Övrigt: I belgien betalar man inte per hushåll utan per tvuttag. Bilradio är också avgiftsbelagd.
Tur man bor i sverige och inte har nån tv....
;-)