Korrekt, köp ingen, teckna abbonemanget och skicka ett mail till Boxers kundtjänst så får du den på posten gratis.
Utskriftsvy
Korrekt, köp ingen, teckna abbonemanget och skicka ett mail till Boxers kundtjänst så får du den på posten gratis.
Kan man få en Samsung 9500 att fungera med Boxer om man kopplar takantennen till den och skaffar rätt modul till en av modulplatserna?
Var får man isåfall tag i en sådan modul till bästa pris?
Om jag inte är helt fel ute så är Samsung 9500 gjord för satellitmottagning, är helt andra frekvenser som den är konstruerad för därför funkar det inte att sätta dit takantenn :wink:Citat:
Ursprungligen postat av kalle2345
Det är inte mjukvaran som stoppar, det är hårdvara.Citat:
Ursprungligen postat av kalle2345
DVB (digitalt) har 3 olika standarder
DVB-S = Satellit
DVB-C = Kabel
DVB-T = Marksänt
En Samsung 9500 innehåller endast DVB-S
Ok då förstår jag, trodde först att det skulle gå att köra en satellitmottagare i marknätet bara man hade rätt modul.
Tack för infon.
Varför köpa en modul till en markmottagare när det bara är att sätta in boxerkortet i kortplatsen?
Eller säljs det markmoduler med bara modulplats, ej kortplats, för det finns väl bara en operatör/kort för marksänd digitalTV?
t-bird de finns faktiskt även DVB-H också ... ;-)
Har läst att Dreambox har bra mottagare, kan det vara så att de har en kombinerad som tar både satellit och marksänt kanske även med inbyggd modul så man slipper köpa till det.
Det hade varit perfekt för mig då jag ändå skall köpa en extra satellitmottagare.