Men det krävs väl att vi har en fungerande newcamd? Det e ju där problemet ligger just nu. Jag får ju bara bild med Camd3..
Utskriftsvy
Men det krävs väl att vi har en fungerande newcamd? Det e ju där problemet ligger just nu. Jag får ju bara bild med Camd3..
Jamen är det Newcamd som är problemet då? Oftast brukar det va kortläsarna som inte är igång. Å det är väl cardserver som hanterar dom?Citat:
Ursprungligen postat av guffe
mvh humlan.
Vet ju inte var felet ligger.. Jag kan som sagt inte få bild på serverboxen när jag använder newcamd men däremot om jag kör med camd3.804. Det måste väl funka om jag ska kunna använda newcamd för CS?
Men hur är det med CWS raderna med IPna som jag frågade om längre upp?
Nu snurrar det ju iofs med newcamd, men jag undrar ändå om camd3 finns för andra apparater än Dreambox (tex x86)?Citat:
Ursprungligen postat av Leatherface
Fullversioner av EMU:s hittar Du här: http://www.dreamboxworld.com/dbw/emu_dream.htm Så det är bara å ladda ner å kolla.Citat:
Ursprungligen postat av janbananfan
mvh humlan.
Citat:
Ursprungligen postat av humlan57
Okej.... ÄR det cardserv.cfg som hanterar kortläsaren då?
Hur ska en fungerande sån se ut till en 500T,Boxer och Leatherface 04102005 se ut då? Jag får bild med Plugins_1 men vill ju kunna köra CS till 3 andra boxar och i princip ALLA guider förutsätter ju att man kör med newcamd.
Min cardserv.cfg ser iaf ut som följer..
DESKEY = 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
SERVER_NAME = cardserv
DEBUG_PORT = 14000
ENTITLEMENT_PORT = 14001
ADMIN_PORT = 14002
ADMIN_PASSWORD = secret 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
USER = lokal lokal lan 127.0.0.1 12000
USER = lokal lokal lan
#USER = klient1 klient1 lan 127.0.0.1 12000
#USER = klient1 klient1 lan
DEBUG_INIT = no
DEBUG_NET = no
DEBUG_ECM = no
DEBUG_EMM = no
SERIAL_PORT = 0 (beroende på i vilken kortläsare kortet sitter i, ändra här till 1 eller 0)
TCP_PORT = 10000
Ser den ut att stämma? Är det rätt som jag gjort för den andra boxen eller ska där till nåt mer senare när det funkar på serverboxen?
Jag har bara den första USER-raden.
Titta på dom RÖDA raderna för kortdelning i "Dreambook v1.5" så kan Ni inte göra fel. Dreambook finns att ladda ner här på forumet.
mvh humlan.
Har läst den ett antal gånger men blir inte "mycket" klokare.... Funkar det likadant om jag kör med Camd3 på servern? Eller MÅSTE jag ha newcamd på den? För att få bild på boxen som jag sen kan dela ut, alltså?
Snurar mer o mer..
Här finns en manual för camd3: http://www.keywelt-board.com/index.p...post&id=393557
mvh humlan.