Är det en äldre dator med slö prolle kan det vara en idé att skaffa ett nätverkskort med prolle i (om den kommer använda mycket nätverkstrafik)... Då slipper du att det segar ner prollen och minnena så mycket...
Utskriftsvy
Är det en äldre dator med slö prolle kan det vara en idé att skaffa ett nätverkskort med prolle i (om den kommer använda mycket nätverkstrafik)... Då slipper du att det segar ner prollen och minnena så mycket...
precis de jag tänkte på, det måste ju vara det bästa. Du har inget förslag på ett sådant kort?Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Kan inte modellen i huvet men 3Com är det du ska ta... Dom funkar kanon...
Sådan här har jag fyra stycken de funkar kanon !
http://www.d-link.se/?go=gNTyP9CgrdF...HjKkgYs+PZb4E=
ett förslag bara :D
Hmmm.
Undvik D_link i ALLA lägen. D_link låter kunderna vara beta (och alfa) testare av ALL programvara.
Köp då 3-COM, som är en vedertagen standard bland servers. De flesta "riktiga" servrar som säljs har 3-COM kort (eller chipset) monterat.
Lycka till
tack alla för svaren, 3com kort får det nog bli
3com, intel, d-link (använder inte d-link realtek chipset? I så fall ska nog det fungera bra det med.), claes ohlson (det är i alla fall realtek). Spelar ingen större roll, alla är bra om du köper nya grejer.
Alla har någon form av rx/tx avlasting och smart interrupt hantering.
Själv kör jag uteslutande intel av ren princip.
Moderkortet kommer förmodligen att klara av 256MB minne, däremot så är det inte säkert om att moderkort kommer att kunna använda alla 256MB på minnet utan det kan bli så att moderkortet bara hittar 128MB (dvs hälften). Detta brukar bero på att moderkortets BIOS behöver uppdateras. I vissa fall kan det också bero på att samtliga minneskretsar på RAM-minnet sitter på en sida, medans moderkort är gjort för att det ska vara hälften av minnet på vardera sida (förekommer endast på SD-RAM datorer med RAM-minnen som är 256MB eller större, vet av egen erfarenhet :( ).
köpte 3 st 128mb pc100 minnen och kan bara berätta att det funkar finfint! :D