-
mysko både dhcp och full epg funkar hos mig iaf fast när de gäller epg så kanske de funkar sämre med comhem jag vet inte... epgn är exakt samma som 1.09 releasen har inte ändrat nåt där... däremot funkar det inte att ändra passwd upptäckte jag så det måste jag kolla på iaf antagligen nåt som blev galet i nya busybox.... om ni upptäcker nåt mer så säg till....
-
Får ochså problemet enligt nedan, har dreambox med nya tunern
/dev/dvb/card0/frontend0: No such device
Segmentation fault
enigma returned with 139
Restart
Har testat med den orginal_relx men det gör ingen skillnad, bilden bara svart men i debug utskriften så ser man att den försöker restarta om och om igen.
Måste testa Leatherface img och se om det funkar bättre.
-
LF,
EPGn är löst, i comhemnätet ska man ställa sig på C+ film3 för att få full EPG. SBD, Skit Bakom Dreamboxen från min sida.. :-)
Radaghast,
Du kan köra med orginalimagen från dreambox hemsida alt. med LFs släpp ovan. Orginal_relx har jag personligen inte provat. Både LF släppet och Orginalsläppet fungerar.
Dock, betänk att du måste ha en korrekt kompilerad version av MGCAMD om du vill prata mot ett remotekort alt. ett kort lokalt.
Vissa utgåvor av MGCAMD fungerar men fungerar dåligt med just orginalimagen.
Symtomem är att den "Hammrar" korten och ställer till det för eventuella andra användare. Samt att du får ljusår längre zappningstid när du byter kanal.
I Newcs ser man tydligt om man kör med en korrekt confad och kompilerad MGCAMD, för de felaktiga genererar ca 10% trasiga ECM:ar.
Exempelvis, försök inte sno binären från PLi och tro att den fungerar felfritt med orginalimagen. Ja, det fungerar, men du får symtomen som nämns ovan.
Lycka till!
-
funkar inte camd3 som är med som standard då? funkar utmärkt med både boxer och tele2vision åtminstone... kompilerade om busybox och slängde upp en ny image så att ändra passwd ska funka nu i imagen...
-
Kör LF img och den funkar fint med nya tunern i 500c boxen.
Precis fått NewCS och mgcamd att fungera med.
Upptäckte att signalstyrkan(SNR) måste vara minst 90% för att bilden inte skulle hacka eller visas alls.