Vad ska man ha en europa parabol till ? Finns väll inget som är intressant där ?
Utskriftsvy
Vad ska man ha en europa parabol till ? Finns väll inget som är intressant där ?
Orka njaa, de beror på, det finns massor av gratiskanaler på astra och hotbird men det är nästan inga engelsk språkiga kvar där. De är travel channel, och sedan flertalet nyhetskanaler.
Det kan t.ex. vara intressant med vissa kanaler, problemet är hur man fixar kort till dem.
Annars håller jag med, finns inte mycket där längre, med däremot är Astra2d mycket bättre. Där finns det lite kanaler i alla fall och det kan bli många fler då england ska börja digitaliser om 1år.
Men det kanske blir krypterat :/ vem vet. Plus man behöver minst 1.8meters parabol för att få in den.
Bor man i Stockholm räcker det med en 1.2 meters parabol för att kunna få in BBC 1-4 samt ITV 1 om det inte regnar för mycket.
Något urspårad tråd...har ni lust o följa det som vi vill ha hjälp med istället...Dilla dygna som inte har med tråden att göra går o göra någon annanstans eller hur...
Jag har en Närkeparabol! :lol:
Har problem jag med. Kan inte byta från SVT2 till TV3, däremot funkar det utmärkt från TV4 till TV3. Är så här bland vissa andra kanaler också, gäller endast vid byte från canaldigital till viasat tror jag.
Rimligtvis borde det vara switchen som jäklas, det konstiga är dock att det har funkat perfekt innan. Blir prova köpa en ny switch senare.
Efter lite forskning har jag kommit fram till att problemet blir från 2st transponders på Thor 3. 12303V där SVT2 och SVT24 ligger samt 12476H där Eurosport m.fl. ligger. Väldigt skumt att det inte ska gå byta direkt från dem till någon av Sirius kanaler.