-
Hmmm.
Dock funkar det inte i Dreambox, då det är ett readonly filsystem i den mappen. Precis som att försöka editera en fil på en CD /DVD.
Man måste söka efter "orginal"-filen då /share/tuxbox egentligen är en annan fil. Sök efter cables.xml mha ex. find
-
Apropå editorer så kan jag rekommendera Gnu Emacs som finns för både Windows och Linux (den enda editorn man behöver). Då kan man dessutom editera filer i "fel" miljö utan att förändra radslut (\n i Linux och \r\n i Windows).
-
Hittar ingen annan cables.xml.
Inte för att jag vet säkert men det känns som den filen ligger på ett flashminne, där av read-only, och den filen skrivs dit när man flashar in sin image.
-
Vad är det för image du kör? Vad är det för mottagare?
-
Det är en dreambox 500 C och imagen är leatherface.
-
Det är ett problem som jag också märkt med Leatherface images... Han verkar lägga filerna i read-only partitionen... Kanske nått han kan fixa när han läser detta... Eller han kanske redan har någon fix till det?
Symlänka dom till /etc/*****.xml t.ex...
-
filerna ligger där dom ligger som standard i cvs... man kan lägga en del av filerna i /var med så använder enigma dom istället för dom i /share... cables.xml t.ex kan ligga i /var/etc/ så används den istället...
om du kör comhem och saknar en del frekvenser så testa den här imagen.... det är senaste betan med lite nya saker... läs README för att få reda på vad som är nytt...
http://www.dreambox-stuff.ath.cx/ima...22006_beta.zip