prova att skriva quest på user och pass lämnas blankt det funka för mig
Utskriftsvy
prova att skriva quest på user och pass lämnas blankt det funka för mig
ellokko> Din förklaring är kanon, är ganska säker på att jag gjort allt som du beskriver korrekt, men får ändå FAILED! vad gör jag för fel? nån inställning som är åt h-vete?
Har lyckas fått bild till datorn från dreamboxen med hjälp av vlc i webinterface läget så att säga, tog hjälp av den danska guiden, även om inte menyerna stämde till hundra mellan det jag hade och guiden så kan jag se tv - bilden i datorn i alla fall, trycker på rec i datorn och får meddelandet på tv "otillräckligt diskutrymme" käns som jag är nära att lyckas eller drömmer jag :=)
vilka filer går att streama? alla? divx? avi?
Hmmm.
Om du loggar in på boxen och går till den monteringen (utdelningen) som du har mappat upp.
eg cd /mnt/hdd/
Och försök att skapa en fil där: touch test. Om det går bra så är du på god väg. Då saknas bara mappen movie.
Och så glöm inte att kryssa i ""Tillåta att användare..........""" också.Citat:
Ursprungligen postat av ellokko
Har nu testat med alla era knep utan å lyckas :-( Får fail hela tiden, men om jag ftp:ar till boxen å kollar i mappen som jag monterat så ser jag filerna som ligger på datorn :?
tycker att det kan låta som ett rättighets problem..... har du en annan dator som du kan koppla dig med för att testa
Japp å det funkar.Citat:
Ursprungligen postat av igor
Det ska se ut som i denna tråd:
http://www.comhit.net/viewtopic.php?...ighlight=mount
Scrolla ner en bit så ser du.
El L :lol: kk :lol:
Får ett meddelande som ser ut så här
"Inspelningen misslyckades på grund av skriv fel under inspelningen.
Möjlig inkonsistens på filsystemet."
Jag har gjort som det står ovanför,och jag får filer i mappen "pcdd/movie"
men dom innehåller inget.
Nån som har nån ide?
Hmmm.
Har du skrivrättigheter i den mappen då. Logga in på boxen & gå till utdelningen (/hdd/movie) & prova med att skapa en fil där (touch test).