Finns bara på DM7020 om jag inte minns fel...Citat:
Ursprungligen postat av rejj
Utskriftsvy
Finns bara på DM7020 om jag inte minns fel...Citat:
Ursprungligen postat av rejj
Jaha, de va där jag skulle kryssa i net fixen.Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Det funkar nämligen nu :D
Vad betyder/gör inställningen?
Ökar MTU värdet
Jaha, får man fråga varför denna funktion inte är påslagen vid start? Enligt Wikipedia så betyder de att meddelandena som skickas bli längre, och de kan vall inte vara till nackdel.
Ett för stort MTU-värde kan innebära att paketen blir fragmenterade dvs uppdelade i fler delar. Detta är iofs inte så farligt men vissa funkation (ex. kerberos) tycker det är läskigt om paketen har blivit delade.
Dessutom kan ett för stort MTU-värde faktiskt vara negativt i vissa lägen då det "lägger" beslag på linan under en tiden det stora paketet skall överföras.
Många OS reglerar sin MTU dynamiskt.
Mer nyttigt finns på http://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_transmission_unit
...slut på lilla kursen :)
Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas
Hej, jag har provat samma konstellation och det fungerar till en början.
Inga artifakter eller drops som oftast. Detsamma gäller för övrigt inspelning.
Men om man provar att byta kanal via Web-X-Tv ett par gånger så FET-smäller helt plötsligt DM500ans videodel och det enda som hjälper är hård reset via "rycka strömkabeln".
En reboot via WEBUI löser inte problemet då boxen inte lyckas boota om.
Har provat detta på tre olika DM500s lådor.
Har installerat om VLC flera gånger, använd allt ifrån äldre till senaste 0.8.6b samma resultat.
Använder Gemini 3.5.0.x (kommer inte håg byggnumret)
Någon som känner igen sig eller har hittat orsaken?
Upplever samma problem här. Fungerar dock finfint så länge man inte vill zappa lite...Citat:
Ursprungligen postat av nicnull
Har även provat streama till XBOX/XBMC med
DM500s/ GEMINI 3.5 och XBMC-SVN_2007-04-20_rev8582's tuxbox share funktion.
Det fungerar inte numera med v3.5, extremt många artifakter och störningar i bilden, helt oanvändbart.
Körde v3.4 innan och då fungerade det skapligt iaf med uppspelning , timeshifting etc.
Dreamboxen hängde sig aldrig fast kanalbyten skedde kontinuerligt då.
(Däremot fungerade då inte inspelning givetvis)
Har inte provat v3.5 ngn längre tid eftersom det inte går att se ngt när bilden är så trasig numera.
Kanske något i XBMC hade en workaround för de tidigare nätverks problemen, men nu har något fundamentalt ändrats i kerneln i G3.5 så det blir än värre symptom.
Skall kika efter ny XBMC release och prova ytterligare.
Hej jag e helt ny på detta med dreambox.
Men jag undrar om det är någon som kan förklara vilka "program" var man hittar dom, och hur man gör för att kolla på dream boxen på datorn. Alla guider jag försöker följa verkar vara helt för avancerade. jag har windows xp,vlc 0.8.6c, dreambox 500s
Logga in via WebIF och tryck på video länken.