-
Kan det vara så att mina LNB-huvuden inte får ström från boxen. Har inställt på 2 satelliter via DiSEqC A/B. Spelar ingen roll om jag byter plats på Sirius och Thor. Kanske är det "Annan satellitkonfiguration" jag ska ha eller? Och i så fall vad ska jag har för inställningar där??
-
-
Kan det vara så att mina LNB-huvuden inte får ström från boxen. Har inställt på 2 satelliter via DiSEqC A/B. Spelar ingen roll om jag byter plats på Sirius och Thor. Kanske är det "Annan satellitkonfiguration" jag ska ha eller? Och i så fall vad ska jag har för inställningar där??
-
Dina konfiguration är rätt. Thor på AA och Sirius på AB.
Kolla att alla anslutningar är rätt. Börja vid boxen och kolla att du har anslutit till ingången och inte utgången. Kabeln från boxen till reciever i switchen, Lnb 1/A till det vänstra huvudet sett bakifrån parabolen, Lnb 2/B till det högra.
-
Jag hat varit uppe på taket och det ser ut som du ab12cd34 beskrev, kabeln från boxen sitter i mitten på switchen, LNB 1/A går till det vänstra huvudet. I boxen har jag anslutit skruvkontakten till LNB In-kontakten. Hur långt in ska den gå, koppartråden i mitten sticker ut några millimeter från skruvkontakten vilken ska vara ok, men den skruvas långt ifrån ända in på boxen. Tack för alla svar!
-
Switchen verkar vara trasig, koplade direkt till vänstra mikrohuvudet och fick 99% SNR. Ska jag välja Thor eller Sirius, dvs. vänstra eller högra mikrohuvudet?
-
Hmmm.
Hur menar du "vänstra eller högra".
Från vilket håll sett. Bakom parabolen och tittar in i den, framför pottan och tittar in i den.....
-
Thor - Canal Digital
Sirius - Viasat
-
Tack, valde Thor och har fått det att fungera. Måste uppenbarligen köpa en ny switch. Tack för hjälpen alla!