Hmmm.
Och hur tänkte du göra de olika stegen ??
Är totalt onödigt med steg 1 + 2, kör Dreamup & Nollmodemkabel så rensas flashen (= Rensa hela jävla boxen), och den nya imagen läggs in.
Utskriftsvy
Hmmm.
Och hur tänkte du göra de olika stegen ??
Är totalt onödigt med steg 1 + 2, kör Dreamup & Nollmodemkabel så rensas flashen (= Rensa hela jävla boxen), och den nya imagen läggs in.
testar nu...
Blir fan inte klok...
Kopplar jag det så här så funkar det 100%
Kopplar in min Iphone med 3 abb internet till servern sen kopllar jag in DM500 direkt till servern så funkar det kanon!! åååååå men inte på det andra sättet...
Alltså har du i detta fallet ersatt din dir615 och ditt ADSL modem?
Hur får du nu dina IP adresser?
Om det är servern som ger ut dessa nu har du alltså två DHCP servrar igång när din dir615 är inkopplad?
Pröva att koppla ur DHCP servern i din dir615 det är nog enklare än att göra det i UBUNTON..
Jag ser att jag bara har raka nätverkskabalar... kan det vara det som strular?
Jag har satt statisk ip på båda nu... ändrade DNS till BBB dns å jävla mkt bättre fart på nätverket... får igång å bild nu men hänger sig efter ca 15sek.
Lampan på DIR-615 blinkar sporadiskt... känns som det blir "passivt" ifrån boxen.
D-Link routrar brukar ha problem med dreamboxar.
Bästa är att ställa en switch bakom routern och koppla in där.
Leatherface: Kanske var det vet inte...
MEN NU FUNKAR DET!!... Lämnade tillbaka DIR-615 idag å köpte en Netgear WNR2000 å nu bara funkar det.... åååååååh nu kan man se hela matcher med mitt Arsenal! :)