-
Stängde du ner boxen ordentligt?
-
Stäng av boxen från meny och sen stäng av strömmen eller skaffa en box med Deep Standby som DM8000 t.ex.
Standby som finns i dom mindre modellerna är ingen Standby utan stänger bara ner TV gränsnittet (ungefär som när du stänger av ett program på vanliga datorn).
Det sista alternativet är som dom andra säger att ha på den hela tiden.
Om du inte följer dom råden kommer du fortsätta ha dom här problemen.
Ang inställningar så kör man LT6 med ltlinks konfigurerad så behöver man inte hålla på med inställningar och backuper efter varje omflashning utan finns där direkt efter omflash.
-
Hej.
Jag har samma problem som trådskaparen. Jag har lyckats lösa problemet vid två tillfällen genom att låta boxen vara urkopplad över natten och sen har det fungerat igen. Boxen har dock gått in i detta "flashningsläge" av sig själv när den stått på över natten...
Jag kan även tillägga att jag INTE ser min IP i displayen samt att min box är kopplad via sladd till en trådlösbrygga som är kopplad via wlan till min router. Jag har ställt in en fast IP mellan boxen och routern.
Tips på permanent lösning? Jag har inte testat att flasha boxen än då jag inte tror att det är lösningen och inte vill bli av med mina inställningar.
Tack på förhand.
-
Problemet löst. Boxen blev helt enkelt för varm där den stod.