-
Precis. Du gör boxen strömlös, håller in knappen på boxen och stoppar in strömkabeln. Då ställer sig boxen i bootläge och du kan surfa in till boxens ip och välja firmware upgrade.
Inspelning via nätverk (nfs) fungerar utmärkt på en 600 och jag kan inte tänka mig att 500 HD ska fungera sämre.
-
Hmmmm-
Jag spelar in på min 500HD mot en NFS-kärra (naturligtvis Linux), och även HD-kanalerna går att spela in utan probs. Förutsätter naturligtvis att hela kedjan är OK, dvs. Switch, kablage, router, nätverkskort osv. Inga billiga switchar typ D-link, utan köp riktiga (cisco, netgear, hp osv).
-
Ok, tror jag börjar få koll på det mesta nu. Tack för all input!
Har en fråga till dock, är det någon av de images som finns till 500HD som är översatt till svenska? Engelska funkar naturligtvis med, men om någon av dem är översatt hade ju detta varit ett plus!
-
Alla images finns på Svenska.
Svenska ställer man in det första man gör när man har flashat om boxen. Det går att ställa in språk under System inställningarna också...
-
Å fan! Där ser man, kunde inte hitta nån info om det nämligen. Tack så mycket
-
Ok, nu kommer jag med en fråga till!
Naturligtvis skulle jag kollat detta innan jag beställde boxen och frågat men det gjorde jag naturligtvis inte...
När jag kollar på Lyngsat så ligger Canal Digitals HD kanaler på transpondrarna 11785 H, 12015 H och 12130 H. Men när jag går in och kollar på dessa i min nuvarande box får jag ingen låsning på dem, även om jag justerar parabolens riktining. Kommer detta innebära att det även är kört med den nya boxen? Eller har det att göra med att den tuner som sitter i nu inte fixar det men att den andra typen som sitter i 500HD:n gör det? Till saken hör väl att jag har ett träd som egentligen är i vägen, men som inte stör i användandet nu. Men kan det vara så illa att det är i vägen för mycket nu?
-
Ha du inte HD möjlighet i din box så ser du inte HD kanalerna.
-
Hehe nä det förstår jag, jag var lite otydlig i mitt inlägg kanske. Det som händer är alltså att jag i Satfinder inte får låsning på nämnda transponders. I bästa fall kommer jag upp i en SNR på 75%.
-
HD kanalerna sänds i DVB-S2, det är därför "vanliga" boxar inte hittar kanalerna.
-
Ok, ska jag alltså tolka det svaret som att det inte är meningen att jag ens ska kunna låsa på transpondern med den boxen jag har nu?