Är det bara guard-intervallet Teracom ändrat, från 1/8 till 1/32? Vilka problem brukar man få om guard-intervallet inte överensstämmer mellan sändare och mottagare.
Är det bara guard-intervallet Teracom ändrat, från 1/8 till 1/32? Vilka problem brukar man få om guard-intervallet inte överensstämmer mellan sändare och mottagare.
Hmm, det är frågan, men mina transponders har auto på allt utom bandwith som är 8. Det fungerar fint och gjorde även att att tv4sport kunde ses även efter bytet till 1/32. Tyvärr så dök detta problem upp på alla installationer.
Hmm, har testat massor av olika saker nu men inget hjälper. Finns det fler med detta problem, men som kör med annat tvkort alt annan mythtv installation/dist?
Hmm, även testat med mediaportal (windows) den kan spela upp ganska ok men filerna blir trasiga/skadade så de inte går att demuxa... hjälp, fler som har erfarenhet?
Någon som har en uppdaterad Dreambox -600T terrestial.xml för boxer i Uppsala ?
Får ej längre bild på tv4sport, svt mfl
Får ingen ordning på detta, ingen fler som har problem?
har också problem, men gissar att det beror på min box's förmåga att spela upp mpeg4 (jag har en dm500 , och den klarar inte mpeg4) men det började ju bli dags att uppgradera ändå..
Har inget med MPEG4 att göra och TV4 Sport sänder i MPEG2.
Vet inte vad dom ändrat men variabel bitrate har dom haft på i princip alla kanaler redan tidigare.
På Satellit kan man ha problem om man har CA moduler som inte klarar hög symbolrate men några såna problem borde det inte vara här.